J&W förvärvar Asplunds Byggkonsulter i Örebro

Report this content

J&W förvärvar Asplunds Byggkonsulter i Örebro AB Jacobson & Widmark (J&W), som ingår i det globala konsultföretaget WSP Group plc, har förvärvat samtliga aktier i Asplunds Byggkonsulter i Örebro. Asplunds Byggkonsulter erbjuder i huvudsak tekniska tjänster inom hus- och industri sektorn . Genom förvärvet intar J&W en marknadsledande position inom sektorn i regionen och befäster J&W:s redan starka ställning där. Asplunds Byggkonsulter kommer att samlokalisera med övriga enheter under våren varefter den gemensamma verksamheten sker under namnet J&W Byggprojektering. Ansvarig för verksamheten blir Kjell Edberg, tidigare VD på Asplunds Byggkonsulter. Vid vårt kontor på Kronotorpsgatan kommer drygt 40 konsulter att kunna erbjuda våra kunder ett brett sortiment av tjänster inom hus, industri, samhällsbyggnad och miljö. Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av Rikard Appelgren tel: 070-309 64 72. J&W är ett utvecklingsinriktat konsultföretag vars verksamhet bedrivs i sex samverkande affärsområden: J&W Arkitektur och Design, J&W Byggprojektering, J&W Energi och Miljö, J&W Management, J&W Samhällsbyggnad och J&W Systems. Företaget har 2000 medarbetare och finns representerat i hela landet. J&W ingår i brittiska WSP Group plc, ett av Europas största konsultföretag, med totalt 5000 medarbetare. Förutom i England och Sverige är WSP verksamt i USA, Afrika och Asien. (Info: Fyll-i-ställen är markerade med Flytta dit med <Alt+N>) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00370/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00370/bit0001.pdf