J&W förvärvar Cera AB

J&W förvärvar Cera AB AB Jacobson & Widmark (J&W) som ingår i det globala konsultföretaget WSP övertar fr o m den 3 juni Cera AB. Cera AB, som är ett projektledningsföretag med 13 anställda på Söder i Stockholm, kommer att ingå i affärsområdet J&W Management. - Cera AB blir ett viktigt tillskott för vår verksamhet, säger Mickey Johansson, affärsområdeschef för J&W Management. De tillför stor kompetens inom CM (Construction Management) och bidrar till att vi kan leva upp till vår målsättning att erbjuda våra kunder den genomförandeform som bäst passar projektets förut-sättningar och kundernas förväntningar. Ceras VD Leif Albinsson ser mycket positivt på affären. - Vi blir en viktig kugge i J&W Managements verksamhet, säger han. Och det kommer att innebära ökade utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare att arbeta i ett globalt företag. Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av Mickey Johansson, 0705-98 54 74. J&W är ett utvecklingsinriktat konsultföretag vars verksamhet bedrivs i sex samverkande affärsområden: J&W Arkitektur och Design, J&W Byggprojektering, J&W Energi och Miljö, J&W Management, J&W Samhällsbyggnad och J&W Systems. Företaget har 2000 medarbetare och finns representerat i hela landet. J&W ingår i brittiska WSP Group plc, ett av Europas största konsultföretag, med totalt 5000 medarbetare. Förutom i England och Sverige är WSP verksamt i USA, Afrika och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00410/wkr0002.pdf