Komartek AB förvärvar J&W IT Solutions i Göteborg

Komartek AB förvärvar J&W IT Solutions i Göteborg IT Solutions arbetar med utveckling och förvaltning av IT-system. En av de viktigaste produkterna är Debatt, ett affärssystem för energibranschen. Debatt är väletablerat inom svensk energiproduktion och har idag ett 70-tal kunder. IT Solutions arbetar också med system för kvalitetssäkring och spårbarhet i industrin. Rörelsen har 20 medarbetare, som samtliga erbjuds anställning i Komartek AB. För J&Ws del innebär detta en renodling till konsulttjänster. IT Solutions införlivades med J&W i samband med förvärvet av KM år 2000. Komartek Oyj är Finlands marknadsledare på system för energibranschen, framför allt inom fjärrvärme och blir nu även nordens ledande företag i fjärrvärmebranschen. Företaget har 80 personer anställda, i huvudsak i Finland, men även i Baltikum och Polen. IT Solutions får nu goda möjligheter att utvecklas vidare i en intressant miljö tillsammans med en stark ägare. För mer information kontakta Lars Janson, affärsområdeschef J&W Systems telefon 031-727 25 00 lars.janson@jw.se eller Anders Wigart, blivande VD för det svenska företaget Komartek AB, 031-727 25 38 anders.wigart@jw.se. J&W är ett utvecklingsinriktat konsultföretag vars verksamhet bedrivs i sex samverkande affärsområden: J&W Arkitektur och Design, J&W Byggprojektering, J&W Energi och Miljö, J&W Management, J&W Samhällsbyggnad och J&W Systems. Företaget har 2000 medarbetare och finns representerat i hela landet. J&W ingår i brittiska WSP Group plc, ett av Europas största konsultföretag, med totalt 5000 medarbetare. Förutom i England och Sverige är WSP verksamt i USA, Afrika och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00560/wkr0002.pdf