JAGs dagliga verksamhet i Mora är räddat!

Brukarkooperativet JAG har under lång tid fört diskussioner med Mora kommun om finansieringen av JAGs dagliga verksamhet där, utan resultat. Men idag kom beskedet att Mora kommun beslutat att skjuta till pengar för att betala för platserna på JAGs dagliga verksamhet i Mora under 2014. Deltagarna firade med tårta och champagne när de fick beskedet.

Efter sommaren fattade kooperativets styrelse därför beslutet att avveckla den dagliga verksamheten och låta lokalen fungera som en träffpunkt istället, utan någon anställd. Men nu är verksamheten alltså räddad för ett år framåt.

- En lättnad för medlemmarna som har Mora JAG-center som sin arbetsplats. Och en positiv signal inför framtiden, att ytterligare en kommun ser att för att ordna en meningsfull daglig verksamhet för personer med de allra största funktionsnedsättningarna krävs det faktiskt resurser, säger Cecilia Blanck, ordförande i Brukarkooperativet JAG.