Jämtland Härjedalen Turism

Han vill göra Jämtland Härjedalen bäst i världen på evenemang!
2009-01-09 09:10

Patrik Jemteborn börjar i januari en ny tjänst som evenemangstrateg på Jämtland Härjedalen Turism (JHT). Patrik kan ses som evenemangsproffs med goda erfarenheter bland annat från tre år i organisationskommittén för Skidskytte VM och VC.
– I Jämtland Härjedalen finns oerhört stora erfarenheter av att organisera och utföra evenemang.  På olika håll i länet finns stor kunskap och många med goda exempel på hur man bäst gör för att lyckas med ett arrangemang. Jag vill lyssna på dessa kunskaper och använda dem som en kunskapsbank som kan användas i utvecklingen av nya evenemang eller för att förbättra redan befintliga. Vi måste framhålla hur duktiga vi är och vilka bra evenemang vi redan nu anordnar. Genom att på detta sätt samarbeta kan vi lyfta oss ytterligare som arrangörer och på så sätt också locka fler att komma och besöka oss. säger Patrik Jemteborn.

Jämtland Härjedalen Turism har under det senaste året arbetat med att ta fram en gemensam evenemangsstrategi för hela länet. Evenemang är ett av fyra huvudområden i JHTs projekt Turism 2020. Turism 2020 är ett projekt med syfte att vidareutveckla en långsiktigt hållbar tillväxt inom länets turismnäring. Genom att öka turismnäringens omsättning, skapa hållbara organisationer, öka antalet besökare genom destinations- och produktutveckling ska detta uppnås. Hållbarhet och gott värdskap är värdegrunder för arbetet och totalt satsas 44 mkr från EU och offentliga aktörer för att nå dessa mål. Tillsammans med privat finansiering beräknas ca 50-55 mkr satsas inom Turism 2020 för att få turistnäringen att växa ytterligare.

Patrik Jemteborn kommer från och med januari att arbeta med tydliggöra länets nuvarande evenemangsportfölj, etablera ett ”evenemangsnätverk” och att fortsätta samla kunskap från både stora och mindre evenemang och att utarbeta såväl planerings- som utvärderingsmaterial för evenemang.

För mer information, kontakta:
Mats Forslund, VD Jämtland Härjedalen Turism
mats.forslund@jht.se    070-3772576

Patrik Jemteborn, evenemangsstrateg, Jämtland Härjedalen Turism
patrik.jemteborn@jht.se   070-671 2008

Anna Jonsson, informatör  Jämtland Härjedalen Turism
anna.jonsson@jht.se 076-846 70 20

Pressbilder från hela Jämtlands län hittar du i vår bildbank:
I bildbanken kan du titta på lågupplösta bilder utan att logga in, vill du hämta högupplösta pressbilder skickar du ett mejl till
anna.jonsson@jht.se så får du ett lösenord. Tala om hur och i vilken publikation du vill använda bilderna.

Jämtland Härjedalen Turism
Jämtland Härjedalen Turism ekonomisk förening bildades 1995 och är den drivande, professionella och affärsmässiga plattformen för samverkan i utvecklingen av Jämtlands läns turism. Föreningen verkar som projektorganisation (2008-2010 Turism 2020) för länsgemensamma åtgärder och företräder länets turismbransch i nationella och internationella sammanhang. JHT:s mål är att genom ökad tillströmning stärka länets turistföretag inom alla sektorer, öka antalet arbetstillfällen, affärsmannaskapet bland länets turistföretagare samt stärka det turistiska nätverket i länet.
www.jamtland.se

Taggar: