Det blir nu enklare att bekämpa mossa, lav och alger

Report this content

Jape Produkter som sedan många år tillverkar och saluför medlet Grön-Fri i koncentrerad form erbjuder nu Grön-Fri Direkt som färdig brukslösning i praktiskt sprayflaska. Passar perfekt för balkonger, markiser och utemöbler.
Grön-Fri är biologiskt nedbrytbart och påverkar inte ytan negativt. Genom referensytor sedan mer än 10 år tillbaka och tester av bland annat SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut har produktens funktion och effektivitet bevisats. Grön-Fri dödar till 100 procent all påväxt på den behandlade ytan. Det är huvudanledningen till att Grön-Fri är det mest använda medlet mot påväxt i dag i Sverige.

– Ofta har man oönskad påväxt på en mindre yta som stör helhetsintrycket av sitt hus eller trädgård, därför har vi tagit fram Grön-Fri Direkt i 0,5 liter sprayflaska som räcker till ca 2,5 m², säger Pierre af Klinteberg, ansvarig för produktutvecklingen på Jape. Denna mängd är ofta tillräcklig för behandling av små angripna ytor. Vid behov kan sedan sprayflaskan användas som refill för Grön-Fri koncentrat.

Den färdigblandade Grön-Fri i sprayflaskan kan användas till trappor, dörrar, grindar, trädgårdsskulpturer, gravstenar m.m. Och även som löpande underhåll av mindre ytor. Grön-Fri Direkt och Jape Produkters övriga sortiment hittar du i färg- och bygghandeln runt om i Sverige.

För ytterligare information kontakta:

Jape Produkter AB, 0451-898 77, info@jape.se

Jape Produkter AB tillverkar och säljer produkter för att åtgärda fukt- och påväxtrelaterade problem i byggnader. Företaget grundades 1984 och den samlade kunskapen om åtgärder för sjuka hus är mycket stor. Grunden i företaget är egna tekniska lösningar och framtagna produkter. Den största delen av sortimentet består av kemikalier mot påväxt, till exempel alger och mögel, både invändigt och utvändigt. I sortimentet finns även kemikalier och tillbehör för sanering. Jape Produkter AB utvecklar och säljer även byggtekniska åtgärder som mekaniskt ventilerade golv. Kontor, produktion och lager finns i Hässleholm. www.jape.se

Taggar:

Snabbfakta

Med produkten Grön-Fri Direkt som finns på praktisk sprayflaska kan man enkelt behandla mindre ytor som drabbats. Ytan sprutas och därefter dör all påväxt omgående, sedan spolar i de flesta fall regnet bort resterna.