Fler effektiva vapen mot mögel och alger

Jape
kompletterar med fler produkter för ett effektivt och fullständigt avlägsnande av mögel och alger på fasader. Prick-Fri sortimentet kompletteras med Prick-Fri Direkt 500 ml, färdig att användas, i en praktisk sprayflaska. Perfekt för mindre ytor på huset. En ny teleskoplans lanseras för effektiv besprutning och bättre räckvidd Och för effektivare tvättning en ny fasadborste försedd med sidoborst och vinklad borstyta som gör det enklare att komma åt i vinklar och vrår.

– Med Jape Prick-Fri dör mögel och alger omgående på alla typer av färg – på målade, lackade, oljade och obehandlade träytor utomhus, till exempel fasader, underslag, takutsprång, vindskivor, staket, dörrar, portar, fönster, trädgårdsmöbler och trallgolv. Vi garanterar effekten. Produkten är biologiskt nedbrytbar och påverkar inga byggnadsmaterial negativt, säger Claes af Klinteberg, marknads- och försäljningsansvarig, Jape Produkter.

Prick-Fri finns i 1 respektive 5 liters förpackningar innehållande koncentrat som ska spädas med 4 delar vatten. 1 liter utspätt Prick-Fri koncentrat räcker till ca 25 m².

Nyheten Prick-Fri Direkt 0,5 l är färdigutspädd och levereras i praktisk sprayflaska som räcker till cirka 2,5 m².

Årets stora produktnyhet från Jape är teleskoplansar – Fri-lansen – till Fri-sprutan. Fri-lansen finns i två varianter, en som kan bli upp till 1,05 meter och en som kan bli upp till 2,4 meter. För att öka räckvidden ytterligare finns dessutom en förlängare. Den längsta lansen kan då bli upp till 3,6 meter.

En fasad som ska målas om måste alltid tvättas. En bra borste är en förutsättning till ett bra resultat. Nyheten Redo Fasadborste XL har dels en vinklad borstyta, dels sidoborst. Det justerbara teleskopskaftet innebär att räckvidden ökar och behovet av stege minskar.

Japes produkter säljs av återförsäljare över hela landet bland annat: Ahlsell, Beijer Byggmaterial, Caparol, Colorama, Happy Homes, Bolist, Nordsjö Idé & Design samt Optimera.

Högupplösta bilder bifogas och finns för nedladdning på http://news.cision.com/se/jape-produkter

För ytterligare information eller vid önskemål om att testa fler av våra produkter, var vänlig kontakta:

Claes af Klinteberg, ansvarig för marknadsföring, försäljning, inköp. Tel: 0708-793 124. E-post: claes@jape.se.

Se även:

www.jape.se

www.facebook.com/jape.se

www.youtube.com/user/japeprodukterab

Instagram: @gronfri och #grönfri

Produktblad Jape Nyheter 2014Produktblad Jape Nyheter 2014

Om Fri-serien
Fri-serien består av biologiskt nedbrytbara kem-produkter effektiva mot påväxt av alger, lav, mögel, blånad och mot lukt. I serien ingår: Grön-Fri, Mögel-Fri, Prick-Fri, Underhållstvätt och Målningstvätt och det innefattas produkter för inom- såväl som utomhusbruk och för alla typer av obehandlade och behandlade ytor. Grön-Fri, Mögel-Fri och Prick-Fri dödar påväxten till 100 procent och lovar därmed garanterad effekt.  Fri-seriens produkter riktar sig både till företag för professionell bekämpning och till privatpersoner. Läs mer och Fri-serien och välj rätt produkt genom att klicka här.

Om Jape Produkter AB
Jape Produkter AB tillverkar och säljer produkter för att åtgärda fukt- och påväxtrelaterade problem i byggnader. Företaget grundades 1984 och den samlade kunskapen om åtgärder för sjuka hus är mycket stor. Grunden i företaget är egna tekniska lösningar och framtagna produkter.

Den största delen av sortimentet består av kemikalier mot påväxt, till exempel alger och mögel, både invändigt och utvändigt. I sortimentet finns även kemikalier och tillbehör för sanering. Jape Produkter AB utvecklar och säljer även byggtekniska åtgärder som mekaniskt ventilerade golv. Kontor, produktion och lager finns i Hässleholm. www.jape.se

Taggar:

Snabbfakta

Jape lanserar fler produkter för ett effektivt och fullständigt avlägsnande av mögel och alger på fasader: Prick-Fri Direkt 500 ml i praktisk sprayflaska, är färdig att användas, en ny teleskoplans för effektiv besprutning och bättre räckvidd samt en ny effektiv fasadborste, försedd med sidoborst och vinklad borstyta.

Citat

– Med Jape Prick-Fri dör mögel och alger omgående på alla typer av färg – på målade, lackade, oljade och obehandlade träytor utomhus, till exempel fasader, underslag, takutsprång, vindskivor, staket, dörrar, portar, fönster, trädgårdsmöbler och trallgolv. Vi garanterar effekten.
Claes af Klinteberg, marknads- och försäljningsansv Jape Produkter
- Produkten är biologiskt nedbrytbar och påverkar inga byggnadsmaterial negativt.
Claes af Klinteberg: