Nyheter och utbildning för effektiv och säker bekämpning av alger och lav

Report this content

Alla byggnader måste vårdas. En del problem kan härledas till en speciell tidsperiod och med nya byggtekniker och material kan många problem byggas bort. Samtidigt skapas nya problem som kräver nya åtgärder.

– Vi, med över 30 år i branschen, arbetar med ständig produktutveckling och modern byggnadsvård. För att underlätta för både proffsanvändare och husägare har en uppdatering av hemsidan, www.jape.se, lanserats med produktinformation, arbetsråd, referenser och säkerhetsdatablad samtidigt arrangeras fler utbildningstillfällen i Auktoriserad Grön-Fri® Entreprenör, säger Claes af Klinteberg, marknads- och försäljningsansvarig, Jape Produkter.

Konceptet Auktoriserad Grön-Fri® Entreprenör riktar sig till villa- och fastighetsägare som inte kan eller vill utföra behandlingen själv, med tanke på till exempel riskerna med att arbeta på tak. Det är ett unikt samarbete mellan butiker och entreprenörer som bidrar till att göra det lättare att få fina tak och rena fasader. Idag är över 110 företag över hela Sverige utbildade och anslutna till konceptet, som startades 2008. Under våren kommer ytterligare Grön-Fri entreprenörer att utbildas. Med rätt produkt, kunskap och utrustning görs ett effektivt och kvalitets-säkert arbete. Klicka här för att komma till de auktoriserade Grön-Fri entreprenörerna.

Produkten Spraybom med hjul har tagits fram för att underlätta takbehandling med Grön-Fri. Tillsammans med en teleskopstång av aluminium eller kolfiber blir en räckvidd på upp till 20 meter möjlig. Hjulen kan justeras efter takpannorna och tre munstycken ger en sprutbredd på cirka en meter.

Användningen av Japes biologiskt nedbrytbara Grön-Fri är enkel. På väderutsatta ytor som tak, sprayas produkten på, sedan sköter regnet resten av jobbet. Ingen efterbehandling behövs, rester av alger försvinner inom cirka ett år och lav inom cirka två år. Det kan ta upp till fyra år efter en behandling innan påväxten börjar komma tillbaka.Fler nyheter

Prick-Fri Direkt, 500 ml
, färdig att användas direkt och effektivt mot ytlig påväxt av mögel och alger på träfasader och andra behandlade och obehandlade träytor utomhus. Räcker till ca 2,5 m2.

Redo Fasadborste XL har en vinklad borstyta och sidoborst för att under­lätta tvättning i vinklar och vrår.

Högupplösta bilder bifogas och finns för nedladdning på http://news.cision.com/se/jape-produkter

ytterligare information, var vänlig kontakta:

Claes af Klinteberg, ansvarig för marknadsföring, försäljning, inköp. Tel: 0708-793 124. E-post: claes@jape.se.

Se även www.jape.sewww.facebook.com/jape.sewww.youtube.com/user/japeprodukterab och Instagram: @gronfri och #grönfri

Om Fri-serien
Fri-serien består av biologiskt nedbrytbara kem-produkter effektiva mot påväxt av alger, lav, mögel, blånad och mot lukt. I serien ingår: Grön-Fri, Mögel-Fri, Prick-Fri, Underhållstvätt och Målningstvätt och det innefattas produkter för inom- såväl som utomhusbruk och för alla typer av obehandlade och behandlade ytor. Grön-Fri, Mögel-Fri och Prick-Fri dödar påväxten till 100 procent och lovar därmed garanterad effekt. Fri-seriens produkter riktar sig både till företag för professionell bekämpning och till privatpersoner.
Läs mer och Fri-serien och välj rätt produkt genom att klicka här.

Om Jape Produkter AB
Jape Produkter AB tillverkar och säljer produkter för att åtgärda fukt- och påväxtrelaterade problem i byggnader. Företaget grundades 1984 och den samlade kunskapen om åtgärder för sjuka hus är mycket stor. Grunden i företaget är egna tekniska lösningar och framtagna produkter. Den största delen av sortimentet består av kemikalier mot påväxt, till exempel alger och mögel, både invändigt och utvändigt. I sortimentet finns även kemikalier och tillbehör för sanering. Jape Produkter AB utvecklar och säljer även byggtekniska åtgärder som mekaniskt ventilerade golv. Kontor, produktion och lager finns i Hässleholm. www.jape.se

Taggar:

Snabbfakta

Jape Produkter fortsätter att utveckla sortimentet av Grön-Fri-, Mögel-Fri- och Prick-Fri-produkter för bekämpning, sanering, rengöring samt ytbehandling av alla byggnader. En spraybom på hjul och teleskoplans för effektiv applicering och säker bearbetning lanseras tillsammans med Prick-Fri Direkt. Konceptet Grön-Fri® Entreprenör, med 110 medlemsföretag i dagsläget, skapar merförsäljning i färg- och bygghandeln, hos sanerings- och byggföretag som samarbetar med lokala entreprenörer, anlitade av villa- och fastighetsägare för att bekämpa och förebygga påväxt av alger och lav.