Jawbone UP2 – slimmat aktivitetsarmband som sitter riktigt skönt

Report this content

Jawbone lanserar nu aktivitetsarmbandet UP2, efterföljaren till den framgångsrika UP24-modellen.  UP2 skiljer sig från alla andra aktivitetsarmband först och främst genom sitt utseende och hur det känns att ha på sig: Den är 45 procent mindre än föregångaren UP24, vilket innebär en elegant, slimmad och inte minst bekväm design. Genom den tillhörande UP-appen får användaren också en rad fördelar, i form av enkla verktyg för att hålla koll på sin dagliga aktivitet och hälsa liksom effektiva hjälpmedel för den som satt siktet på en bättre livsstil.

Det nya UP2-armbandet har samma snygga och fräscha formspråk som Jawbones UP3-modell, signerad Yves Behar, formgivaren som är kreativ chef på Jawbone, men i ett ännu mer kompakt utförande. Den diskreta utformningen med en infattning i eloxerad aluminium ger ett elegant utseende och gör att Jawbones nyhet känns rätt på armen. Med cirkapris på 1,100 kronor är UP2-armbandet också lika överkomligt som den populära föregångaren UP24.

Det inbyggda laddningsbara litiumjonbatteriet håller upp till sju dagar och laddas via en magnetisk kontakt. UP2 är gjort för att användas dygnet runt och tål både regnskurar och stänk. Liksom som alla Jawbones produkter blir UP2 bättre med tiden eftersom nya funktioner läggs till via kostnadsfria mjukvaru- och appuppdateringar.

Up2 har en känslig vibrationsmotor som kan användas för väckning – anpassat efter bärarens sömncykel – liksom för att ställa in påminnelser om stort som smått: UP2 vibrerar lätt när det är dags att gå och lägga sig, träna eller ta sin medicin.

Smart Coach vägleder

UP2 ansluter trådlöst till en smartphone (Iphone eller Android) via Bluetooth och samverkar med Jawbones mångsidiga UP-app. Här ingår bland annat Smart Coach, Jawbones mycket uppskattade system som lär sig användarens vanor och kan ge personlig vägledning och feedback utifrån vars och ens fysiska aktivitet, sömnmönster och matvanor.

Smart Coach har effektiva livsstilsförändrande verktyg som ger skräddarsydda utmaningar för alla som vill skaffa sig nya vanor med hjälp av sitt aktivitetsarmband. Ju mer information UP2 fångar om sömn, aktiviteter, måltider och andra biometriska signaler, desto bättre råd kan Smart Coach-funktionen ge. Den ger bland annat tips om vad man kan göra för att förbättra sin aktivitet, sömn, kosthållning och vilopuls, för att nå sina mål snabbare och påverka både hälsa och välbefinnande.

Öppen för alla

UP-plattformen är öppen för alla Jawbones UP-produkter och även en mängd kompatibla produkter från andra tillverkare. Via UP app Gallery går det även att hämta och integrera information från andra appar för att hjälpa användaren med det som är viktigt för just honom eller henne, såsom viktminskning, sömnkvalitet, smart inpassning av teknik i hemmet och mycket mer.

Pris och tillgänglighet

UP2-armbandet från Jawbone finns till en början i färgerna Black Diamond och Light Grey Hex. Det säljs via www.jawbone.com samt inom kort även på Apple Store och större hemelektronikkedjor. Cirkapriset är 1,100 kronor inkl moms.

Jawbones UP-app finns tillgänglig både för iOS och Android och kan laddas ned kostnadsfritt från App Store respektive Google Play.

Mer nyheter och artiklar från Jawbone finns på vår blogg: https://jawbone.com/blog/

Mediekontakter och produkttest: Bobby Lundqvist – 070-750 51 10 – bobby@wisecomm.se
Produktinformation:     Jörgen Nordin, Jawbone – 070-565 30 69 – jnordin@jawbone.com

Högupplösta produktbilder för nedladdninghttps://jawbone.com/productshots/up2

Om Jawbone

Jawbone är världsledande inom hemelektronik och kroppsnära teknik. Företaget skapar produkter och programvaruplattformar baserade på datavetenskap Jawbones UP-system hjälper användarnaatt leva sudnare genom att erbjuda personliga insikter i hur de sover, äter och rör på sig. www.jawbone.com

På Jawbone.com/trademarks finns information om de varumärken som ägs av AliphCom dba Jawbone. Andra företags- och produktnamn kan vara varumärken som tillhör respektive ägare.

Taggar: