Stockholmaren bara steget efter New York och London

Report this content

Stockholmarna använder verkligen ”årets julklapp” och är bland de stadsbor som prome­nerar mest i hela världen. Färska data som samlats in via UP by Jawbone visar att användarna i Stockholm i genomsnitt går 9227 steg varje dag. Det ger Stockholm en tredje­plats, efter New York och London. Näst flitigaste fotgängare i Sverige är Malmöborna, som med 8 842 steg i snitt kommer på 17e plats i statistiken.

Med appen UP by Jawbone kan användarna få koll på sitt livsmönster, för att lättare kunna göra de förändringar som krävs för att leva ett hälsosammare liv. Appen ger varje användare personlig återkoppling om näringsintag, fysiska aktiviteter och sömn. Statistiken jämförs enkelt mot uppsatta mål, både egna och andras, vilket blir ett stöd för att förändra sina vanor till det bättre.

Topplistan nedan visar aktiviteten hos UP by Jawbone-användare i storstäder med minst 5 000 användare. Bara i New York och London går man mer per dag i snitt än stockholmarna. Malmö ligger längre ner på listan, som nummer 17.

Appens Smart Coach-funktion ger en person­lig guidning och djupare insikt om livsmönstret. Den följer användaren både dag och natt för att hjälpa till att förstå vilka ändringar man bör göra och uppmuntrar också användaren att röra sig mer varje dag. Den ger en djupare förståelse för hur kosthållning, sömn, aktivitet och andra val påverkar hälsa och välmående.

Plats Land Stad Antal steg i snitt per dag
1 USA New York 9399
2 Storbritannien London 9302
3 Sverige Stockholm 9227
4 Schweiz Bern 9163
5 Italien Florens 9106
6 Storbritannien Edinburgh 9100
7 Irland Dublin 9099
8 Spanien Barcelona 9061
9 Italien Milano 9021
10 Storbritannien Glasgow 8965
11 Schweiz Zürich 8957
12 Hong Kong Hong Kong 8938
13 Italien Neapel 8905
14 Schweiz Basel 8892
15 Italien Turin 8884
16 Danmark Köpenhamn 8847
17 Sverige Malmö 8842
18 Australien Melbourne 8791

Jawbone UP Move och UP24 är Jawbones senaste aktivitetsmätare som arbetar tillsammans med appen UP by Jawbone:

Jawbone UP Move är en instegsmodell, liten och diskret, som kan bäras på många olika sätt – i fickan, fäst med sitt clip någonstans på kläderna eller med ett armband på handleden. UP Move är tillverkad av hållbar, nylonliknande anodiserad aluminium och finns i fem olika färger med motsvarande clips. Som tillbehör finns färgglada allergisäkra armband i två bredder, slim och standard, som gör det möjligt att ha UP MOVE på hand­leden och matcha den med personliga accessoarer.

Färgkombinationer mätare/clip:                               Black Burst/Onyx Clip

Blue Burst/Fog Clip

Grape Rose/Purple Clip

Ruby Rose/Red Punch Clip

Slate Rose/Yellow Clip

C:a-pris:                                                                      499 kronor, inkl moms

Armbanden för UP Move säljs separat i trepack för 269 kr på Jawbone.com i färgerna Onyx, Fog, Red Punch, Purple och Yellow.

Jawbone UP24 är ett smart livsstilsarmband med en både snygg och diskret formgivning. UP24 har en mjuk, allergivänlig yta i gummi som sluter väl och passar handleden perfekt. Armbandet är så bekvämt att det går att ha på sig dygnet runt.

Storlekar:                                                                   Small, Medium och Large

Färger:                                                                       Onyx, Persimmon, Pink Coral, Red och Lemon Lime.

C:a-pris:                                                                     1 190 kronor, inkl moms

----

Appen UP by Jawbone finns att ladda ner gratis för iOS- och Android-enheter på App Store resp. Google Play.

Livsstilsarmbanden finns på www.jawbone.com och även på Apple Store och större hemelektronikkedjor.

Mediekontakt:

Bobby Lundqvist – 070-750 51 10 – bobby@wisecomm.se

Produktbilder för nedladdning: https://jawbone.com/productshots/#fitnesstrackers

Om Jawbone

I mer än ett decennium har Jawbone utvecklat innovativa och lättanvända bärbara teknik- och ljudenheter med sofistikerad design och som bidrar till ett bättre liv. Bland Jawbones produkter finns Jambox-högtalarna, de prisbelönta Bluetooth-headseten ERA och ICON med NoiseAssassin-tekniken samt UP-systemet. Jawbone är privatägt och har sitt huvudkontor i San Francisco. www.jawbone.com

Jawbone, UP, UP MOVE, UP24, UP Coffee, Insight Engine, Jambox, Big Jambox, Mini Jambox, LiveAudio, Jawbone ERA, ICON och NoiseAssassin är registrerade varumärken som tillhör AliphCom dba Jawbone. Andra företags- och produktnamn kan vara varumärken som tillhör respektive ägare.

Taggar: