• JBL/

Ni som sjunger i duschen – 13 maj blir er dag! Nu lanseras Sing in the Shower Day

Report this content

Enligt en ny undersökning, som undersökningsföretaget Redshift Research genomfört på uppdrag av audiotillverkaren JBL, tycker 59 % av svenskarna om att sjunga i duschen. Därför bjuder nu JBL in till en världsomspännande duschallsång den 13 maj för att fira Sing In The Shower Day. Nedräkningen kan följas via Facebook och sångglada från hela världen har redan anslutit sig.

Sing In the Shower Day sponsras av JBL. Dagen är en del av lanseringen av den nya väckarklockan och dockningsstationen JBL On Time Micro. Den hjälper dig att vakna på gott humör genom att spela musik som du väljer från din MP3-spelare. Perfekt förberedelse för att sjunga i duschen! Sång i duschen är en populärt och utövas av människor över hela världen. JBL vill därför uppmana alla att gå med i deras kampanj Sing In The Shower Day, oavsett om du sjunger i duschen i smyg, eller för full hals utan att bry sig om vem som hör. När JBL undersökte svenskarnas dusch- och sångvanor visade det sig att 59 % av svenskarna gillade att sjunga i duschen, och 32 %, säger att de sjunger ofta. 28 % säger att Gene Kellys Singing In The Rain är deras favoritlåt i duschen. Ytterligare 26 % säger att ABBAs Dancing Queen är deras toppval. I allmänhet är pop och gamla klassiker de mest populära genrerna i duschen. De mest populära skälen för att sjunga i duschen är ”Jag tycker det är stärkande” (42 %) och ”Jag tycker det är avslappnande” (38 %). Medan många människor tycker om att sjunga på egen hand, erkände 19% av de svarande att de sjungit en duett i duschen. På frågan om kändisar som de skulle vilja sjunga med, var de populäraste svaren Shakira 15 % och Lady Gaga 11 %. Eftersom On Time Micro hjälper dig att vakna upp till rätt melodi varje morgon frågade JBL även respondenterna om hur deras morgnar ser ut. I undersökningen fann man att nästan en fjärdedel (23 %) ville vakna upp till en klockradio. På frågan vad de skulle välja för låt att vakna till varje dag blev Beautiful Day med U2 (17 %) mest populär. Alla som tycker om att sjunga i duschen, gå med i Sing In The Shower Day på Facebook nu och sjung med stolthet den 13 maj! Länk: http://www.facebook.com/singintheshowerday

Taggar: