DELÅRSRAPPORT 2006–01–01 – 2006–03–31

Försäljningsökning och fortsatt expansion

FÖRSTA KVARTALET 2006 • Nettoomsättningen uppgick till 456,6 Mkr (402,0) en ökning med 13,6 procent • Rörelseresultatet uppgick till 4,2 Mkr (5,4) • Bruttovinstmarginalen uppgick till 35,6 procent (36,7). Skillnaden beror främst på lägre valutavinster samt högre andel grossistförsäljning • Resultat efter skatt uppgick till 2,9 Mkr (3,3) • Resultat per aktie uppgick till 0,16 kr (0,18*) • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -124,0 Mkr (-57,0) • Brothers etablerade sin första butik i Helsingfors, Finland • Det nya konceptet J-Store lanserat med tre testbutiker ÖVRIGT • Styrelsen föreslår att utdelningen höjs till 4 kr (0,50*) per aktie och att en aktiesplit 2:1 genomförs • Vidare föreslår styrelsen att JC AB namnändras till J & C Group AB • Styrelsens bedömning om en fortsatt stark resultatförbättring 2006 kvarstår • Målet om 30 nya butiker för 2006 ligger fast. Hittills är 26 öppnade eller kontrakterade * värdet omräknat efter genomförd split För ytterligare information, vänligen kontakta: Thommy Nilsson, VD och koncernchef, mobiltelefon 0709-17 23 75