Efter succéåret i Sverige öppnar Brothers i Finland

Efter Brothers succéår i Sverige börjar man sin finska erövring genom att öppna sin första butik i Kamppi Galleria, Helsingfors. Under 2006 kommer denna öppning att följas av ytterligare etableringar i Finland. ”Detta är början av vår expansion i Finland”, säger Thommy Nilsson, VD JC AB. ”Efter att noggrant ha studerat den finländska marknaden, har vi stora förhoppningar om att få ett bra genomslag att kunna driva herrmode i Finland”, kommenterar Lea Rytz Goldman, ansvarig för Brothers och Sisters.

KORT OM BROTHERS Brothers står för mode för den väklädde- och kvalitetsmedvetne mannen. I butikerna säljs bl a de två egna varumärkena EastWest och Riley. Brothers etablerades år 1992 och har idag 57 butiker i Sverige. Brothers ingår i det börsnoterade företaget JC AB som är noterat på Stockholmsbörsen. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA: Thommy Nilsson, VD, telefon 0709-17 23 75 Lea Rytz Goldman, ansvarig Sisters och Brothers, telefon 0734- 45 00 99