JC:s försäljning till konsument i april

JC redovisar för april 2006 en total försäljning till konsument om 198,4 Mkr (192,7) i egna butiker och franchisebutiker – en ökning med 3 procent. I Sverige ökade försäljningen med 5,4 procent jämfört med föregående år. Motsvarande försäljningssiffror i jämförbara butiker ökade under perioden med totalt 1 procent och i Sverige ökade försäljningen med 3 procent.

JC:S FÖRSÄLJNING TILL KONSUMENT JC:s försäljning till konsument omfattar den försäljning som sker i såväl egna butiker som franchisebutiker och omfattar samtliga koncept; JC 6–25 år och Brothers/Sisters. Uppgifter om försäljning till konsument lämnas månadsvis. Av den totala försäljningen stod den svenska marknaden för cirka 80 procent under år 2005. JC-KONCERNENS INTÄKTER JC-koncernens nettoomsättning utgörs av försäljning till konsument i egna butiker, grossistförsäljning till franchisetagare samt franchiseavgifter. Uppgifter om nettoomsättning lämnas kvartalsvis. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA: Thommy Nilsson, VD, telefon: 0709-17 23 75