Ordinarie Bolagsstämma i JC AB (publ)

Årsstämma i JC

Vid årsstämman i JC AB fastställdes idag moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för år 2005. Stämman beslutade att utdelning om 4,00 kr per aktie (före aktiesplit 2:1) utgår till aktieägarna för år 2005 med den 10 maj som avstämningsdag. Vid årsstämman beslutades vidare: - Omval av Torsten Jansson, Göran Härstedt, Anders Norling och Lotta Lundén som styrelseledamöter och Mats Lindvall som styrelsesuppleant samt nyval av Thommy Nilsson som styrelseledamot. - Antagande av ny bolagsordning, innebärande dels antagande av nytt firmanamn (J&C Group AB), dels anpassning till de nya regler som gäller i och med ikraftträdandet av den nya aktiebolagslagen. - Uppdelning av aktier (split 2:1) varigenom varje befintlig aktie uppdelas i två nya aktier med ett kvotvärde om 1,25 kr per aktie, med den 24 maj 2006 som avstämningsdag. Första dag för handel efter split beräknas bli den 22 maj 2006. - Bemyndigande av styrelsen att dels fatta beslut om emissioner, dels uppta viss finansiering i enlighet med framlagt beslut VD Thommy Nilsson redogjorde vid stämman bland annat för JC:s långsiktiga flerkonceptstrategi samt ambitionen för innevarande år. Vidare informerades om JC:s beslut att lansera konceptet Sisters samt öka etableringstakten av Brothers på den finska marknaden. 31 nya butiker, varav 29 egna, har kontrakterats för innevarande år. Utöver ett tydligt tillväxtfokus i organisationen fortsätter arbetet med att förbättra lönsamhet och effektivitet i varuflödet. Mölnlycke den 5 maj 2006 JC AB (publ), under namnändring till J&C Group AB Styrelsen För ytterligare information, vänligen kontakta: Thommy Nilsson, VD och koncernchef, mobiltelefon 0709-17 23 75