Officiell invigning av The Art Break – en innovativ konstpaus i det offentliga rummet

Report this content

Nu hålls vernissage för utställningen Hemligheter av konstnären August Sörenson. Ett initiativ inom ramen för JCDecaux satsning på kulturprojektet The Art Break som syftar till att ge stockholmarna möjlighet att ta del av kultur och konst, samtidigt som den upplevda tryggheten i stadsmiljön stärks.

När: Onsdag den 16 november kl. 16.30 - 17.00
Var: Utanför Restaurang Victoria i Kungsträdgården

Utställningen invigs med tal av Ariane Bucquet Pousette (M), gruppledare för moderaterna i Kulturnämnden, Stockholms stad. Därefter följer samtal mellan konstnären August Sörenson och Björn Springfeldt, konstnärlig ledare för The Art Break och tidigare chef för Moderna Museet i Stockholm. Musik: Girilal Baars, tuvinsk strupsång.

Utställningen pågår till och med den 23 november.

Presskontakt
JCDecaux Sverige AB, Kommunikationschef Carina Herly, 070-5580566, carina.herly@jcdecaux.se
JCDecaux Sverige AB, VD Magnus Heljeberg, 08-474 83 00
Presskontakt Ariane Boucquet Pousette (M):
Oliver Carrà, pressekreterare, 076-12 29 202 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222.

Om JCDecaux
JCDecaux:s verksamhet är att bidra till en trygg och bättre stadsmiljö. JCDecaux tillhandahåller och underhåller idag gatumöbler i de flesta av Sveriges största kommuner. Genom att dra nytta av JCDecaux:s koncept får kommuner ta del av snygga funktionella gatumöbler som ger nytta för kommunens invånare.