Välkommen till att fira succén Styr & Ställ - 1 miljon cykelturer sedan starten

Tisdagen den 5 november klockan 12.00 firar vi succén med att Styr & Ställ har en miljoncykel turer genom att trafiknämndens ordförande Johan Nyhus (S) delar ut ett livslångt cykelabonnemang till den cyklist som blir den miljonte.

Deltagare vid evenemanget är;
Johan Nyhus, Kommunstyrelsen (S)
Magnus Heljeberg, VD JCDecaux.
Styr & Ställ cyklist som kommer att vinna ett livslångt abonnemang på Styr & Ställ.

Plats; Utanför kommunhuset vid cykelstationen Styr & Ställ vid Gustav Adolf Torg.

Program 12.00–12.15

Johan Nyhus, Kommunstyrelsen inleder

Magnus Heljeberg berättar kort om Styr & Ställ

Johan Nyhus delar ut guldkort till Styr & Ställ cyklist

Tid för frågor

Det bjuds på smörgås och kaffe.

Styr & Ställ har sedan starten i augusti 2010 genererat en miljon cykelturer i Göteborgs Stad. För att fira detta fick miljonte cykelturen bjuder vi in till en presskonferens utanför kommunhuset i Göteborg där kommunstyrelsen ledamot Johan Nyhus (S) kommer att dela ut ett livslångt cykelkort till den person som är den miljonte cykelturen.

Välkomna till cykelstationen utanför kommunhuset den 5 november kl. 12.00.

Mer info finns på;

www.jcdecaux.se

www.styrochstall.se

Presskontakt

JCDecaux Sverige AB, Kommunikationschef Carina Herly, 070-558 05 66, carina.herly@jcdecaux.se

Eva Eriksson (S), telefon; 0703 43 12 55
E-post: eva.eriksson@stadshuset.goteborg.se

JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och har idag samarbetsavtal med 23 av landets största kommuner. Affärsidén är enkel: JCDecaux erbjuder kommuner väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, hyrcykelsystem mm utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som dessutom inte behöver vara placerad vid nyttigheterna.

Idag har JCDecaux installerat omkring 9 000 gatumöbler i Sverige fördelat bland annat på 2 500 väderskydd, 70 helautomatiska toaletter, 1 500 samhällsinformationstavlor och över 3 000 papperskorgar. Utöver detta har ett hyrcykelsystem installerats i Göteborg med 1000 cyklar.