Välkommen till invigning av den nya stadstoaletten i Humlegården, Stockholm.

Torsdagen den 10 oktober klockan 11.00 invigs den tillänglighetsanpassade toaletten på en pressträff vid toaletten i Humlegården, nära Park Biograf, Sturegatan 18.

Vid invigningen deltar bland andra Per Eriksson, vd City Samverkan, arkitekt Mårten Johansson, DinellJohansson samt Magnus Heljeberg, vd JCDecaux.

Program 11.00-11.15

Invigning, Per Eriksson, City Samverkan.

Arkitekt, Mårten Johansson, DinellJohansson berättar om arbetet med att ta fram den nya toaletten.

VD, Magnus Heljeberg berättar om arbetet tillsammans med Stockholm Stad.

Tid för frågor samt visning av Stadstoaletten Lori

Det bjuds på kanelbullar och kaffe.

För mer information ring eller mejla;
Vd assistent
Åsa Tyni, JCDecaux
Klarabergsviadukten 90
asa.tyni@jcdecaux.se
www.jcdecaux.se

Om JCDecaux
JCDecaux är ett familjeföretag som sedan år 1964 växt till att bli världens största utomhusreklamföretag. Företaget verkar i 3 400 städer i 54 olika länder. JCDecauxs reklamtavlor når ut till mer än 175 miljoner människor varje dag. Totalt jobbar cirka 10 800 personer på JCDecaux och dess huvudkontor ligger i Neuilly-sur-Seine, en förort till Paris. JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och finns idag i de 23 största kommunerna och har 100 anställda.

JCDecaux erbjuder reklamköparna de bästa reklamplatserna med den högsta räckvidden i de största städerna. Kommunerna erbjuds väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, lånecykelsystem etc. utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som inte behöver vara direkt placerad vid nyttigheterna. Ett mycket bra underhåll med egen personal med kollektivavtal är en viktig orsak till JCDecauxs framgång. Underhållsavdelningen med 70 medarbetare ser till att alla gatumöbler och reklambärare alltid är rena och snygga.