JCE Group offentliggör erbjudandehandlingar avseende buden på Cybercom och Semcon

Report this content

Detta pressmeddelande får inte distribueras till eller offentliggöras i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan eller Kanada eller annat land där sådan distribution förutsätter registreringsåtgärder eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Erbjudandena lämnas inte till personer i dessa länder eller personer i annat land, vilkas deltagande kräver ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver de som följer av svensk lag.

JCE Group AB ("JCE") lämnade den 2 oktober 2006 offentliga erbjudanden till aktieägarna i Cybercom Group Europe AB ("Cybercom") och Semcon AB ("Semcon") att överlåta samtliga aktier till JCE ("Erbjudandena").

I anledning av Erbjudandena offentliggör JCE idag erbjudandehandlingar. Erbjudandehandlingarna finns tillgängliga på JCEs hemsida www.jcegroup.se samt tillhandahålls i tryckt form hos JCE Group AB, Box 53230, 400 16 Göteborg med besöksadress Högåsplatsen 3. Erbjudandehandlingarna finns även tillgängliga på Kaupthing Banks hemsida www.kaupthing.se samt tillhandahålls i tryckt form hos Kaupthing Bank Sverige AB, Emissionsavdelningen, 107 81 Stockholm med besöksadress Stureplan 19. Distribution av erbjudandehandlingarna till Cybercoms och Semcons aktieägare beräknas att kunna påbörjas den 27 oktober 2006.

Acceptperioderna för Erbjudandena kommer att löpa från och med den 30 oktober 2006 till och med den 21 november 2006. Under förutsättning att JCE fullföljer Erbjudandena senast den 24 november 2006, beräknas redovisning av likvid kunna påbörjas omkring den 28 november 2006. JCE förbehåller sig rätten att förlänga acceptperioderna, liksom att senarelägga tidpunkten för redovisning av likvid.

Göteborg, 26 oktober 2006

JCE Group AB