Logitech revolutionerar presentationer med Spotlight - engagera din publik på ett sätt som aldrig tidigare varit möjligt

Idag lanserar Logitech nya revolutionerande presentatören Logitech® Spotlight ™ Presentation Remote. Enheten som låter dig ta kontroll och uppnå nya höjder i din prestationsteknik - och som dessutom hunnit favoriseras av TED.

Stockholm, Sverige — Feb. 1, 2017 — Idag lanseras Logitech Spotlight Presentation Remote, en presentatör utformad för att hjälpa dig att bli en mer självsäker talare och ledare. Spotlight är ett avancerat verktyg som är långt förbi laserpekaren och gör det nu möjligt att engagera din publik på ett sätt som aldrig tidigare varit möjligt.

Nu kan du enkelt navigera mellan bilder och interagera med innehållet på skärmen från upp till 100 meters avstånd när du håller i en presentation. Med det avancerade peksystemet kan du markera och förstora sektioner av din bild i pixel-perfekt format. Spotlight kommer även med mus-liknande funktioner över pekaren, så du enkelt kan spela upp videoklipp eller öppna länkar till skillnad från en klassisk laserpekare – vilket innebär att presentationen kommer engagera så väl livepubliken som videokonferensen.

Det unika med Spotlight är den tillhörande applikationen som hjälper dig att förbereda presentationen med dina personliga inställningar. Via appen kan du bland annat växla pekarläget, ställa in tidsvibrationsvarningar eller aktivera mer avancerade funktioner som volymkontroll som aktiveras via handgester. Appen kommer kontinuerligt att uppdateras med nya funktioner, så att du ständigt är i fas med det senaste.

– Presentationer är nerviga. Oftast handlar det om brist på självförtroende vilket leder till att vi blir nervösa. Spotlight är enkel att använda och framförallt så möjliggör den nya sätt för dig att engagera din publik, säger Marcel Stolk, Logitech.

Spotlight kan kopplas till en USB-mottagare eller via Bluetooth®. Det är plug-and-play på de flesta enheter och den är kompatibel med alla större presentations-appar. Dessutom går det att “smartladda” Spotlight; en minuts laddning ger tre timmars användning - så du behöver aldrig oroa dig över att enheten plötsligt dör under en presentation.

TED x Logitech
Logitech och TED kommer tillsammans att ingå i en satsning i att utbilda framtida kommunikatörer i presentationsteknik på berömda TED Theater i New York. Organisationen har redan hunnit favorisera Spotlight som presentatör. Deltagarna kommer att ges möjligheten att få arbeta med experter från branschen i en exklusiv Spotlight-presentation.

– Vi vet hur viktig tillförlitlig teknik är för att hjälpa talare att känna sig säkra på scen, säger Lisa Choi Owens, chef för globala partnerskap på TED.

Mer information om satsningen kommer att tillkännages inom de närmaste veckorna.

Tillgänglighet

Logitech® Spotlight ™ Presentation Remote kommer att finnas tillgänglig idag på Logitech och Apple till ett rekommenderat pris på 1399 SEK och kommer att finnas tillgänglig hos andra återförsäljare världen över i mars.

För mer information, vänligen besök Logitech.se.

Om Logitech

Logitech är fokuserade på innovation och kvalitet och utvecklar kringutrustning för att hjälpa människor att njuta av en bättre upplevelse med den digitala världen. Startades 1981 med möss och tillhandahöll ett intuitivt sätt att använda datorn. Sedan fortsatte Logitech introducera människor via datorer och utforma kvalitetsprodukter. Sedan start har vi expanderat vår expertis inom produktdesign förbi datormusen, med en bred portfölj av kringutrustning som är den "sista länken" mellan dig och din dator eller din spelkonsol, eller ditt digitalmusik- eller hemunderhållningssystem. Logitech International är ett schweiziskt bolag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer på Logitech.com.

Snabbfakta

Twittra det här