Smirnoff bjuder på sommarens godaste drinkar – perfekt för picknicken

Lagom till sommarens lata dagar vill Smirnoff tipsa om tre fruktiga och läskande drinkar, perfekta att förbereda hemma och ta med på alla kommande picknickar ute i det gröna.

Med inspiration från den svenska sommaren har Startendern Rikard Enell tagit fram tre enkla recept på svalkande drinkar med smak av fläder, äpple och rabarber - Smirnoff Elderflower Collins, The Grannie Smith och The Rhubarb Smash.

Smirnoff Elderflower Collins

25 ml Flädersirap

30 ml Citronjuice

70 ml Vatten

Blanda alla ingredienser och kolsyra

dem i en kolsyremaskin. Om du saknar

kolsyremaskin går det även bra att servera

i ett highballglas och toppa med sodavatten istället.

Den perfekta drinken att ta med ut till picknickfilten eftersom den inte behöver någon is!

The Grannie Smith

25 ml Äppelsirap

6 blad Basilika

25 ml Lime

Soda

Is

Stöt basilikabladen lätt i ett högt glas, fyll på med resterande ingredienser och krossad is, toppa med soda. Färdigt!

Smirnoff Rhubarb Smash

2 tsk Rabarbersylt

4 st. Citronskivor

6 blad Mynta

2 stänk Angostura bitter

Is

Häll samtliga ingredienser i ett glas, går utmärkt att förbereda men vänta då med myntan till servering. Slå på krossad is och rör kraftigt.

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta: Jenny Engström, JCPr, Tel: 070 429 99 74, jenny.engstrom@jcpnordic.com

jenny.engstrom@jcpnordic.com

Om DIAGEO:

Diageo är världens ledande tillverkare av alkoholdrycker med en framstående varumärkesportfölj inom kategorierna sprit, öl och vin inom premiumsegmentet. Diageos varumärken omfattar bland andra Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan, Captain Morgan, Windsor, Smirnoff, Cîroc, Ketel Vodka, Baileys, Tanqueray och Guinness.

Diageo är ett globalt företag med verksamhet i fler än 180 länder runt om i världen. Bolaget är noterat på börserna i både New York och London. För mer information om Diageo, medarbetare, varumärken och resultat besök diageo.com. Där finner du även information om Diageos omfattande arbete för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion.

Celebrating life every day, everywhere

Drink Responsibly