Freshworks i jättekampanj under Dreamforce 2018

Media alert

#Failsforce-kampanjen understryker att 69 % av de små och medelstora företagen förbereder sig på att byta ut sin SaaS CRM-lösning

Freshworks tar över himlen med massivt luftskepp och luftburen presskonferens

Stockholm, 27 september 2018– Freshworks, en global ledare inom programvara för kundengagemang, visar sin närvaro med en ambitiös kampanj i San Francisco under konferensen Dreamforce 2018.

”Hit Refresh” tar över San Francisco

Freshworks kommer att ta över himmel och gator i San Francisco med ett massivt ”#Failsforce”-luftskepp och en marschorkester för att sprida budskapet om att det är dags för företagen att ersätta sina uppblåsta SaaS CRM-lösningar med en uppfriskande enkel kundengagemangsprogramvara.

Enligt en ny undersökning, “Riding the Next Wave of SaaS CRM”, som beställts av Freshworks, anger 69 procent av de små och medelstora företagen att de kommer att ersätta sina CRM-lösningar och 56 procent av dem planerar att byta redan inom två år. Mer än 25 procent letar redan efter mer effektiva och användarvänliga system som inte är lika kostsamma och inte kräver lika mycket it-resurser som de system som dominerar marknaden idag.

Som en del av kampanjen är Freshworks värdar för en live-presskonferens från #Failsforce-luftskeppet med Freshworks-kunder som har bytt från andra CRM-lösningar.

-       Mindre företag har alltför länge lämnats ute i kylan med uppblåst och ineffektiv programvara”, säger David Thompson, CMO på Freshworks. Marknaden är redo för förändring när 69 procent av småföretagen säger att de vill ersätta sin CRM-programvara. Freshworks tar över himmel och gator i San Francisco i veckan för att visa att det finns en ny och bättre lösning tillgänglig.

Freshworks tillhandahåller också många andra sätt för konferensdeltagare att komma undan stressen på Dreamforce:

Vad: Refresh Your Body

När: 24–27 sept, kl. 07.00–19.00

Var: Refresh Lounge, 717 Market Street, San Francisco

Freshworks förser deltagare med kaffe och tilltugg under hela dagen samt delar ut juice- och smoothie-presentkort från lokala handlare. Dessutom får registrerade deltagare möjlighet att vinna priser och deltar automatiskt i en stor utlottning av en resa för två till Canyon Ranch i Tucson, Arizona.

Vad: Refresh your Mind

När: 25–27 sept

Var: Equinox Sports Club, 747 Market Street, San Francisco

Dreamforce-deltagare kan också förfriska sina sinnen och själar tack vare Freshworks.  Registrerade deltagare kommer att ha fri tillgång till Yoga, Barre, Spin/Cykel och träningspass under veckan.

För media:

•       Freshworks genomför en Facebook Live-sändning från #Failsforce-luftskeppet med intervjuer av tidigare Salesforce-kunder som har bytt till Freshworks: https://www.facebook.com/FreshworksInc/.
  •       Freshworks chefer finns tillgängliga för att diskutera den ambitiösa gate-crashing-kampanjen och specificera dess syfte.
  •       Video och bilder på #Failsforce-luftskeppet, marschorkestern och Refresh Lounge finns tillgängliga på begäran.
  •       Skicka e-post till freshworks@methodcommunications.comför mer information.

Om Freshworks

Freshworks tillhandahåller SaaS-lösningar till företag av alla storlekar som gör det enkelt för support-, försäljnings- och marknadsföringspersonal att kommunicera effektivt med kunder och därmed kunna tillhandahålla bättre service och underlätta samarbetet med andra medarbetare för att lösa kundrelaterade frågor. Företagets produkter inkluderar Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshchat och Freshmarketer. Freshworks Inc., som grundades i oktober 2010, stöds av Accel, Tiger Global Management, CapitalG och Sequoia Capital India. Freshworks huvudkontor ligger i San Bruno, Kalifornien, med globala kontor i Indien, Storbritannien, Australien och Tyskland. Företagets molnbaserade svit används av över 150 000 företag över hela världen, däribland NHS, Honda, Rightmove, Hugo Boss, Citizens Advice, Toshiba och Cisco.

Mediakontakt

Jan Fredriksson,