Norska Marine Harvest väljer JDA Software och REPL Group för global lagerhantering

Report this content

Lösningen JDA® Warehouse Management ska ge ökad kontroll och effektivitet samt stora kostnadsbesparingar för den globalt ledande fisk- och skaldjursproducentens 27 produktionsanläggningar.

Stockholm – 28 september, 2015 - JDA Software Group, Inc., meddelar idag att Marine Harvest ASA, ett norskt, globalt ledande, företag inom fisk- och skaldjursproduktion, kommer att implementera JDA® Warehouse Management i hela sin organisation. Lösningen kommer att implementeras av JDAs partner REPL Group som även kommer utbilda personal på plats.

Marine Harvest ASA är ett av världens ledande fisk- och skaldjursföretag och världens största producent av Atlantlax. Företaget har 10 200 anställda i 22 länder. Företaget har uppvisat en stark tillväxt och förutspår fortsatt stark expansion som en följd av en ökad global population och en större efterfrågan av hälsosam mat.

-       Genom att implementera JDA Warehouse Management kan vi öka vår produktivitet och minska våra kostnader utan att behöva tumma på vår höga kvalitet och kundservice, säger Johan Sørensen, business systems manager på Marine Harvest. De stora fördelarna med JDAs lösning är att vi kommer få ökad kontroll över våra lager och ökad effektivitet tack vare en minskning av manuellt arbete samt den överblick som krävs för att ständigt kunna förbättra våra processer.

Enligt Sørensen har Marine Harvest valt JDA tack vare företagets långa erfarenhet av marknaden för färska livsmedel samt de noggranna kontrollmöjligheterna som finns i JDA Warehouse Management vilket är av yttersta vikt för producenter av färska livsmedel.

-       Den nya lösningen från JDA kommer hjälpa oss att på ett bättre sätt kunna lokalisera och spåra produkter genom hela lagerhanterings- och leveransprocessen, säger Sørensen. Att JDA Warehouse Management stödjer system för radiofrekvensidentifiering och röstigenkänning är jätteviktigt för att hantera vår globala organisation och förbättra vår effektivitet överlag.

Marine Harvest har stora expansionssplaner och Sørensen understryker att JDAs kostnadseffektiva och skalbara lösning kommer göra det enklare för företaget att växa.

-       Med sin globala räckvidd och ledande teknologier är JDA den perfekta partnern för Marine Harvest, säger Sørensen.

-       Marine Harvest länge och framgångsrikt levererat lax och skaldjur till kunder över hela världen, säger Johan Reventberg vice president, Northern Europe, JDA Software. Idag har företagets ledning upptäckt fördelarna med avancerade lagerhanteringstjänster som kan hjälpa företaget behålla sin höga kvalitet och service samtidgt som kostnaderna minskar. Vi är glada att kunna leverera en plattform som ger ökad kontroll, överblick, skalbarhet och standardisering som företaget behöver i sin expansiva fas.

About JDA Software Group, Inc.

At JDA, we’re fearless leaders. We’re the leading provider of end-to-end, integrated retail, omni-channel and supply chain planning and execution solutions for more than 4,000 customers worldwide.  Our unique solutions empower our clients to reduce costs, increase profitability and improve collaboration so they can deliver on their customer promises every time. Using JDA, you can plan to deliver. www.jda.com.

Johan Reventberg

Director Norra Europa, JDA Software