• JDA/

Storbritanniens ledande detaljhandelskedja Marks & Spencer satsar på allokering och varupåfyllning genom stor investering i mjukvara från JDA

Report this content

JDA:s distributionskedjelösningar har valts ut för allokerings- och påfyllningsbehov inom affärsområdet icke-matvaror.

JDA® Software Group, Inc. (NASDAQ: JDAS), The Supply Chain Company®, meddelade idag att Marks & Spencer plc, Storbritanniens ledande detaljhandelskedja för kvalitetskläder, mat och heminredning, har licensierat flera moduler inom JDA:s förstklassiga distributionskedjehanteringslösningar, inklusive JDA® Demand, JDA® Fulfillment, JDA® Size Scaling med flera. Syftet med upphandlingen är att underlätta hanteringen av företagets stora flöde av icke-matvaror genom nationella och regionala distributionscentra till det globala nätverket av varuhus. Transaktionen genomfördes under tredje kvartalet 2011.

Marks & Spencer är ett globalt märke med fler än 1000 affärer i mer än 40 länder och i över 125 år har varuhuskedjan haft konsumenternas förtroende som leverantör av högkvalitativa produkter till ett bra pris. Företaget ska använda JDA:s lösningar för att ytterligare effektivisera hanteringen av produktflödet genom sin internationella distributionskedja som har relativt komplicerad struktur i flera lager. Distributionskedjan inbegriper ett brett utbud av Marks & Spencers produktkategorier, från modekläder till stapelvaror, som var och en kräver en differentierad strategi.

JDA:s lösningar förbättrar säljprocesser och verksamhetseffektivitet

Med en årlig omsättning på 9,7 miljarder pund och fler än 21 miljoner kunder som besöker kedjans affärer varje vecka, letade Marks & Spencer efter en leverantör av avancerad distributionskedjeteknologi särskilt anpassad för detaljhandel för att uppfylla sina affärsmål.

-       JDA Software har beprövade detaljhandelslösningar som kommer att hjälpa Marks & Spencer att leverera effektiva distributionskedjelösningar för vår mycket varierade portfölj av märken och produktkategorier, säger Andrew Skinner, merchandising director för Marks & Spencer. Med hjälp av JDA:s lösningar och stöd kommer vi på Marks & Spencer att kunna förbättra tillgången på varor i varuhusen, reducera prisnedsättningar i slutet av säsongerna samt öka effektiviteten inom distributionskedjan. JDA:s teknologi kommer att ge Marks & Spencer den lageröverblick vi behöver för att kunna ta mer lönsamma beslut, matcha våra strategiska och taktiska planer mot lokala kundpreferenser samt öka den övergripande lönsamheten.

-       JDA:s omfattande lösningar och deras expertis inom detaljhandeln är en idealisk matchning för Marks & Spencers långsiktiga tillväxt och strategiska mål. Våra industriledande lösningar hjälper marknadsledande detaljhandlare som Marks & Spencer att strömlinjeforma distributionskedje- och kategorihanteringsprocesser och på så sätt åstadkomma fantastiska resultat, kommenterar Razat Gaurav, senior vice president, EMEA, på JDA Software. Vi ser fram emot att hjälpa Marks & Spencer att säkra flödet av kontinuerlig tillgång på varor i affärerna och lönsam påfyllning för att hjälpa kärnaffären med detaljhandel i Storbritannien samt för en fortsätt internationell expansion för vidare framgångar.

Kontakt: Mette Krogh, Senior Marketing Director at JDA, Mette.Krogh@jda.com +45 86 13 82 57

Om JDA Software Group, Inc.
JDA® Software Group, Inc. (NASDAQ: JDAS), The Supply Chain Company®, är en ledande leverantör av framstående lösningar för innovativ hantering av distributionskedjor, merchandising och prissättning över hela världen. JDA hjälper mer än 6000 företag av alla storlekar att ta optimala beslut som förbättrar lönsamhet och som ger riktiga resultat inom discrete manufacturing, processtillverkning, grossistdistribution, transport, detaljhandel och tjänstesektorn. Med ett utbud av integrerade lösningar som sträcker sig över hela distributionskedjan – från material till konsumenten, använder JDA det kraftfulla arvet och kunskapskapitalet från förvärvade marknadsledare, vilket inkluderar i2 Technologies®, Manugistics®, E3®, Intactix® och Arthur®. JDA:s många serviceval, som levereras genom JDA® Private Cloud, ger kunderna flexibla konfigurationer, snabb time-to-value, lägre totala ägarkostnader och kundservice tillgänglig dygnet runt alla dagar för funktions- och teknisk support. För mer information, besök www.jda.com eller skicka e-post till info@jda.com.

RSS-flöde:

JDA press releases: www.jda.com/rss.asp?a=press