Simon & Tomas gör fikarummet snyggare

Report this content

Med snyggare fikarum och godare kaffe blir den viktiga kaffepausen mer attraktiv för de anställda. Därför inleder kaffemaskinstillverkaren Jede ett samarbete med designduon Simon & Tomas i höst. I tävlingen ”Vinn ett nytt fikarum” får det vinnande kontoret den nya kaffemaskinen Jede Xplore - speciellt framtagen för finsmakare - och en styling av fikarummet av Simon & Tomas.

Jede är en av Nordens största leverantörer av kompletta fikalösningar för arbetsplatser och företagets främsta ambition är att förbättra fikapausen och göra den till den stund av avkoppling och njutning den ska vara.

– Det är lönsamt för företag att erbjuda sina anställda bra möjligheter till en trivsam fikapaus. Det är ofta under kafferastens samtal som bra jobbidéer kommer till och anställda som tar paus blir piggare, gladare och mer produktiva. Med tävlingen ”Vinn ett nytt fikarum” vill vi hjälpa våra kunder att erbjuda sin personal bättre kaffe i en bättre miljö, säger Håkan Persson, marknadschef på Jede.

Tävlingen pågår från 9 september till 31 oktober och är öppen för alla arbetsplatser i Sverige. För att delta i tävlingen uppmanas företag fotografera sitt fikarum och lägga upp bilder på Jedes hemsida. Där kan alla rösta genom att klicka på det fikarum som ser ut att vara i störst behov av en styling av stilsäkra designduon Simon & Tomas. Bland de fem arbetsplatser som får flest röster, väljer en jury med Simon & Tomas och personal från Jede en vinnare som får en styling och den nya kaffemaskinen Jede Xplore som är speciellt framtagen i samarbete med en barista för att erbjuda ett godare kaffe med eller utan mjölk. Det vinnande kontoret utses i november.

Högupplösta bilder på Jede Xplore och Simon & Tomas bifogas i utskicket.

Läs mer om tävlingen på Jedes Facebooksida ”Vi som gillar fika på jobbet” och på www.jede.se.

För mer information, kontakta:
Håkan Persson, marknadschef, JEDE AB
Tel. 0501-670 55
E-post: hakan.persson@jede.com

JEDE AB erbjuder kompletta fikalösningar för arbetsplatser och är ett av Sveriges mest framgångsrika företag inom detta område med ett brett utbud av kaffeautomater samt varu- och vattenautomater. JEDE AB är ett internationellt företag med huvudkontor, produktutveckling och produktion i Mariestad. JEDE AB omsätter cirka 400 MSEK och ingår i Nestlé-koncernen. www.jede.se.

Taggar: