Affärssystemsleverantören Jeeves utser ny VD

Jeeves styrelse har utsett en ny VD. Jeff Tognoni tillträdde på posten den 27 augusti, 2012. Han har en lång och omfattande bakgrund inom mjukvaruindustrin.

Amerikanen Jeff Tognoni är entreprenör och företagsledare med lång erfarenhet från den internationella systemstödsmarknaden. Han har som företagsledare utvecklat flera framgångsrika mjukvarubolag, senast som VD för Consona, ett amerikanskt mjukvarubolag som ägdes av Battery Ventures. Bolaget är en internationell leverantör av affärssystem för SME-segmentet samt av CRM produkter och tjänster. Det såldes nyligen och gick samman med Aptean. Under Jeffs ledning de senaste nio åren har det varit ett av de snabbast växande och mest lönsamma mjukvarubolagen i sina segment.

- Både som styrelseledamot och VD för Jeeves har Bengt-Åke Älgevik varit kritisk för bolagets tillväxt och utveckling. Han har framgångsrikt lagt grunden till såväl bolagets internationella plattform som till utvecklingen av flera framgångsrika affärssystem. När nu Jeeves går in i nästa utvecklingsfas med ett förnyat fokus på tillväxt och expansion kommer också ledarrollen att förändras. Jeff är en mycket skicklig entreprenör med tung erfarenhet från att ha drivit och utvecklat mjukvarubolag på många marknader. Han är en viktig del i vår strategi att göra Jeeves till en av de ledande affärssystemsleverantörerna på SME-marknaden, säger Dave Tabors styrelseordförande i Jeeves och General Partner i Battery.

Jeff Tognoni, CEO
jeff.tognoni@jeeves.se

Camilla Parneving, Marknads- och informationschef
camilla.parneving@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information, se www.jeeves.se.