Ahlmarkskoncernen väljer Jeeves affärssystem

Industrikoncernen Ahlmarks har tecknat ett koncernavtal gällande affärssystemet Jeeves. Syftet med bytet är att effektivisera och förbättra Ahlmarks ekonomifunktion samt order-, lager- och fakturahantering. Bakom affären står Jeeves partner Ninetech, som också svarar för leverans.

-       Jeeves uppfyller våra högt ställda krav på funktionalitet och flexibilitet. Det är ett affärssystem som passar väl in på flertalet av våra verksamheter, och blir därför ett förstahandsalternativ när våra verksamheter förändras eller byter affärssystem, säger Håkan Thorell, vd och koncernchef, O.F. Ahlmark & Co Eftr. A.-B.

Initialt omfattar avtalet 25 användarlicenser, men har potential att omfatta fler användare inom koncernen. Licenserna omfattar samtliga av Jeeves funktionaliteter.

Ahlmark är ett av Värmlands äldsta familjeföretag. Koncernen omsätter mer än två miljarder kronor och sysselsätter cirka 1 100 medarbetare. Företagen i Ahlmarkskoncernen är bland annat verksamma inom rederinäring, grafisk teknik, form- och strängsprutning och byggbeslag.

Johan Krantz, försäljningsansvarig Jeeves Universal
08 587 099 46, johan.krantz@jeeves.se