Badrumsföretagen Aspen, INR och Sanka väljer Jeeves affärssystem

Svenska Aspen, INR och finska Sanka väljer att implementera Jeeves Universal i sina verksamheter. Syftet är att bolagen, som ingår i samma koncern, ska ha ett gemensamt affärssystem och driva ett kontinuerligt förändringsarbete utifrån systemet. Bakom affären står Jeeves partner Infocube.

Affären är en helhetslösning och omfattar allt från ekonomi, order och produktion till lager och försäljning. Totalt berörs 70 användare. I koncernen ingår även två säljbolag placerade i Danmark och Norge. Koncernen ägs av riskkapitalbolaget CapMan.

- Jeeves Universal kan enkelt anpassas efter den verksamhet vi har idag. Eftersom vi växer kraftigt sedan ett par år tillbaka arbetar vi löpande med att förbättra vår organisation och våra processer. Jeeves är ett agilt affärssystem som stödjer vårt kontinuerliga förändringsarbete sett över en längre tid. Det är oerhört viktigt för oss, säger Johannes Hermansson, IT- och verksamhetsutvecklare, Aspen.

Implementeringen påbörjas i höst och avslutas runt årsskiftet 2011/2012.

Aspen, INR och Sanka ingår i en koncern vars fokus ligger på design och produktion av badrumsmöbler och duschlösningar. Huvudmarknad är Norden. Koncernen bildades 2010 och omsätter cirka 350 miljoner kronor samt har 100 anställda.

Johannes Hermansson, IT- och verksamhetsutvecklare, Aspen
johannes.hermansson@aspenbad.se

Hans Persson, Sales Manager, Jeeves Universal
hans.persson@jeeves.se