Bygghandeln väljer Jeeves

I mars valde byggvaruhusen Ekesiöö och Handelsgruppen Bygg och Järn Jeeves affärssystemslösning för bygghandeln. Båda företagen har behov av ett affärssystem anpassat för bygghandeln som erbjuder möjlighet att vidareutveckla verksamheterna. Bakom affärerna står Jeeves partner Systemstöd och Tanico.

– Med Jeeves Universal får vi ett modernt och flexibelt standardsystem som tillsammans med Systemstöds branschvertikal för bygghandeln uppfyller alla våra behov. Positivt är också att vi kan anpassa lösningen efter våra krav och vidareutveckla den över tid, vilket är viktigt för oss eftersom vi har en god tillväxt, säger Anders Ekesiöö, ekonomiansvarig på Ekesiöö.

Ekesiöö är ett Stockholmsbaserat byggvaruhus med huvudkontor i Bromma. Företaget har cirka 40 anställda och omsätter cirka 160 miljoner kronor. Ekesiöö har valt en helhetslösning som omfattar en koncernlicens av Jeeves Universal och Systemstöds branschvertikal för bygghandeln. Lösningen omfattar bland annat ekonomi, lager, kassasystem, beslutsstöd och dokumenthantering. Antalet användare uppgår till cirka 40.

– Ett grundkrav när vi gick ut och letade efter en ny affärssystemslösning var att den skulle kunna bidra till verksamhetsutveckling, fungera som helhetslösning och därmed ge oss nya möjligheter samt vara anpassad efter speciella krav för bygghandeln. Jeeves och Tanicos branschlösning uppfyller alla våra krav och ger oss ett verktyg för att höja på effektivitet och kvalitet i vårt arbete, säger Peter Backlund, data- och administrationsansvarig, på Handelsgruppen Bygg och Järn.

Handelsgruppen Bygg och Järns hemmamarknad är Dalarna där man de senaste åren expanderat genom ett antal förvärv. Företaget har 40 anställda, omsätter cirka 140 miljoner och har valt en helhetslösning som omfattar en koncernlicens av Jeeves Selected och Tanicos branschvertikal för bygghandeln. Lösningen omfattar bland annat order, lager, ekonomi och kassasystem. Antalet användare uppgår till cirka 40.

– Jeeves bygghandelslösning är ett populärt val eftersom den löser specifika utmaningar i branschen och bidrar till att företagen kan växa obehindrat. Det här är möjligt tack vare Jeeves flexibilitet som också gör att företagen kan vidareutveckla systemen allteftersom deras verksamheter utvecklas, säger Lars Dahlberg, försäljningschef på Jeeves.

Affärerna är bokförda under det första kvartalet 2012.

Anders Ekesiöö, ekonomiansvarig på Ekesiöö
anders@ekesioo.se

Lars Dahlberg, försäljningschef på Jeeves
lars.dahlberg@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.

Citat

Lars Dahlberg, försäljningschef på Jeeves