Daros väljer Jeeves som heltäckande affärssystem

Jeeves partner InfoCube har fått en order från Daros Piston Rings. Daros är världsledande tillverkare av kolvringar för bland annat tvåtakts fartygsmotorer. Bolaget har nyligen öppnat en högteknologisk fabrik i Mölnlycke och befinner sig i en expansionsfas vilket ställer höga krav på ett affärssystem med hög flexibilitet, uppgraderbarhet och skalbarhet.

Daros har verksamhet i Sverige, England och Kina.

– Daros är i ett spännande tillväxtskede, vilket ställer särskilda krav på vårt affärssystem. Vi byter ut Movex mot Jeeves för att få ett system som samtidigt är heltäckande och flexibelt samt uppgraderingsbart, säger Dan Broström, VD Daros Piston Rings. Valet av InfoCube som partner bygger vi på deras långa erfarenhet av Jeeves, vilket utgör en trygghetsfaktor.

Daros ersätter sitt befintliga affärssystem med ett heltäckande system från Jeeves för produktion, försäljning, lager, inköp, ekonomirutiner samt business intelligence (Qlikview/Jeeves BI).

– Jeeves står sig starkare än någonsin i konkurrensen. Affärssystemet är i dag själva hjärtat i kundernas verksamhet. För att ständigt utveckla affärsverksamheten krävs ett affärssystem som är flexibelt, lätt att uppgradera och är kostnadseffektivt, säger Lars Dahlberg, försäljningschef Jeeves.

Affären har genomförts av Jeeves partner InfoCube.

– InfoCube har utvecklat modeller för att ersätta bland annat AS400-baserade system som Movex och IBS/ASW med Jeeves. Vi visar gång på gång att företag blir betydligt mer produktiva och kostnadseffektiva genom att byta ut sitt affärssystem till Jeeves, säger Jonas Hammarberg, marknads- och försäljningschef InfoCube.

– Infocube har gedigen erfarenhet av att implementera Jeeves nationellt och internationellt. Infocube står för kvalitet och långsiktighet, säger Lars Dahlberg, försäljningschef Jeeves.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Dahlberg, försäljningschef Jeeves, tel: 08-587 099 00
e-post: lars.dahlberg@jeeves.se
www.jeeves.se

Jonas Hammarberg, marknads- och försäljningschef InfoCube, tel: 031-7756604
e-post: jonas.hammarberg@infocube.se
www.infocube.se

Fakta om Jeeves Information Systems
Europas snabbast växande leverantör av affärssystem*, Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 70 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter.
Företagets huvudprodukter är Jeeves Enterprise och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 900 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholmsbörsen. www.jeeves.se

* Enligt Gartner, augusti 2006

Fakta om InfoCube
InfoCube är dedikerad Jeeves-partner sedan 1999 och har i dag verksamhet i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping och kunder i 20 länder. Bland kunderna märks bl.a. Lindex, KappAhl, NetOnNet, Hästens Sängar, Ridderheims Delikatesser, Vitrolife, IVT Industrier, Dooria och Tylö AB. www.infocube.se