Empire väljer Jeeves affärssystem

Empire, som bland annat marknadsför och distribuerar den populära kolsyremaskinen SodaStream, har valt Jeeves Universal som sitt nya affärssystem som ett led i sin strategi att öka effektiviteten i verksamheten. Bakom affären står Jeeves partner SYSteam.

Affären består av en helhetslösning och omfattar bland annat order, lager, inköp, fakturering och ett utökat säljstöd. Totalt berörs 30 användare i Sverige och Norge.

- En viktig del i vårt val av Jeeves Universal är den teknik som ligger bakom. Den förenklar genomförandet av uppgraderingar vilket gör det lätt för oss att alltid ha tillgång till ett modernt affärssystem med den senaste funktionaliteten. Därmed minskar vi konsultberoendet när vi förändrar och effektiviserar vår verksamhet, säger Johanna Alm, CFO på Empire.

Empire är en marknadsförings- och distributionskoncern inom hem- och hushålls-produkter inriktat mot konsumentmarknaderna i Norden och Baltikum. I sortimentet finns bland annat produkter från SodaStream, BaByliss och C3. Koncernen omsätter

387 miljoner kronor (2010) och finns sedan 2011 på Nasdaq OMX First North.

Johanna Alm, CFO
johanna.alm@empire.se