Enkelhet sätts i första rummet med Jeeves 3.0

Den nya versionen av Jeeves affärssystem, Jeeves 3.0, bjuder på ett nytt användarvänligt gränssnitt och ett inbyggt beslutsstöd som gör det enklare än någonsin att arbeta i ett affärssystem. Jeeves 3.0 öppnar även upp för kunder att dela branschfunktionalitet med andra inom Jeeves Community via Jeeves Apps Market.

Jeeves 3.0 omfattar affärssystemen Jeeves Selected och Universal som riktar sig till små respektive medelstora företag inom distribution, tillverkning och service. Systemen används av cirka 4 400 företag över hela världen. Jeeves grundläggande filosofi är att kunderna själva kontinuerligt ska kunna utveckla sina affärsprocesser.

– När vi utvecklade Jeeves 3.0 fokuserade vi på att göra våra affärssystem så användarvänliga som möjligt. Kunderna var med i hela utvecklingsprocessen och fokus låg på att utforma ett ergonomiskt gränssnitt, optimalt anpassat för användaren. Jeeves 3.0 sätter i och med Jeeves Apps Market en ny standard på marknaden, där kunder själva kan bidra med och dela funktionalitet och lösningar. Dessutom blir det ännu smidigare att vidareutveckla systemen när företaget förändras. Tillsammans gör de här nyheterna det enklare än någonsin att arbeta med affärssystem, säger Magnus Sjökvist, produktchef, Jeeves.

Den nya versionen av Jeeves har testats och utvärderats av ett antal kunder under vintern och släpps till samtliga marknader idag den 8 mars.

De största nyheterna i Jeeves 3.0:

•    Nytt innovativt användargränssnitt

•    Inbyggt beslutsstöd

•    Verksamhetsstyrning med nya inbyggda grafiska verktyg

•    Enklare för kunder att skapa egna spetslösningar

•    Enklare att dela lösningar i Jeeves Apps Market

•    Breddade branschlösningar för tillverkning, distribution och service

•    Enklare systemadministration

•    Utökat stöd för lokaliseringar i ett flertal länder

Magnus Sjökvist, produktchef, Jeeves Information Systems
08 587 099 39, magnus.sjokvist@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag.  Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.