HL Display satsar globalt med Jeeves affärssystem

HL Display sökte en affärssystemlösning som kunde stödja den globala affärsmodellen på ett effektivare sätt - och upptäckte att de redan satt inne med svaret. HL Display gör en omimplementering av Jeeves Universal för att stödja verksamheten i 34 olika länder. Antalet användare ökar från 400 till 500. Bakom affären står Jeeves partner SYSteam.

Affären innebär en helhetslösning för HL Displays globala organisation och omfattar bland annat order, lager, inköp, fakturering och produktion. Den globala affärsmodellen innebär även att den interna logistikkedjan mellan produktions-, distributions- och säljbolag görs om från grunden, vilket i sin tur kräver en omimplementering.

- Syftet är att öka effektiviteten inom alla led i företaget. Valet av affärssystem har varit mycket viktigt för oss eftersom det står för möjliggörandet av den globala, affärsmodellen. Jeeves Universal uppfyller alla de krav vi har ställt och är ett affärssystem vi har stort förtroende för sedan tidigare, säger Fredrik Birkhammar, CIO, HL Display.

- Redan 1997 började HL Display använda Jeeves affärssystem, vilket gör dem till en av våra äldsta kunder. Självklart är vi oerhört stolta över att få fortsatt nytt förtroende, säger Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal.

HL Display är experter på varuexponering och butikskommunikation och levererar produkter och lösningar till kunder inom fack- och dagligvaruhandeln samt till varumärkesleverantörer. Företaget omsätter cirka 1,4 miljarder kronor (2009) och har verksamhet i 34 länder med 1 100 anställda.

Affären är bokförd under fjärde kvartalet 2010.

För mer information, kontakta:
Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se

Fredrik Birkhammar, CIO, HL Display
fredrik.birkhammar@hl-display.com

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se