Jeeves lanserar Apps Market – ökar kundnyttan och sänker ägandekostnaden

I höst lanseras Jeeves Apps Market där kunderna själva kan ladda ner affärssystemsappar. Det gör att de enkelt kan ta del av lösningar som Jeeves partner och kunder utvecklat. Därmed kan kunderna öka värdet av sitt affärssystem samtidigt som de sänker sin ägandekostnad ytterligare.

Med lanseringen av Jeeves Apps Market siktar affärssystemutvecklaren Jeeves på att göra det ännu enklare för kunderna att uppgradera, utveckla och underhålla sina system. Förutom att ladda ner appar kan kunderna tillsammans med Jeeves partner även utveckla egna appar som möter deras behov och sedan lägga ut dem till försäljning på Jeeves Apps Market till andra företag med samma anpassningsbehov.

-       Vårt mål är alltid att förenkla vardagen för våra kunder. Genom Jeeves Apps Market kan kunderna enkelt ta del av lösningar som Jeeves partner utvecklat. Som CIO kan du öka kontrollen över din verksamhet och minska ditt beroende av konsulter, säger Magnus Sjökvist, produktchef på Jeeves.

-       Tekniken bakom affärssystemsapparna bygger på Jeeves unika arkitektur, och skiljer sig på många sätt från en app till en mobiltelefon. Jeeves appar hanterar exempelvis interaktionen mellan tusentals tabeller med data. Det är en avancerad teknik som vi nu gör tillgänglig för kunderna och som kommer effektivisera och förenkla utveckling samt underhåll av olika anpassningar, säger Magnus Sjökvist.

Jeeves Apps Market gör det enklare att:

• uppgradera och underhålla affärssystemet
  • löpande hantera anpassningar
  • testa och installera olika anpassningar i olika miljöer
  • erhålla kostnadseffektiva lösningar
  • ta del av andra kunders och partners erfarenheter
  • distribuera tilläggsfunktionalitet till Jeeves.

-       Jeeves Apps Market revolutionerar också arbetet för våra partner. Med hjälp av apparna kan de möta kundernas behov bättre och mer precist. Genom att fokusera på utvalda branschvertikaler kan de snabbt utveckla anpassade affärssystemslösningar som många fler företag kan dra stor nytta av, avslutar Magnus Sjökvist.

Jeeves Apps Market förhandsvisas den 13 maj under det internationella partnereventet Jeeves Live i Stockholm.

Magnus Sjökvist, produktchef, Jeeves
magnus.sjoekvist@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se