Jeeves och SYSteam vinner IBM-utmärkelse - Ett starkt erkännande av Jeeves framgång

IBM har utsett Jeeves Information Systems och SYSteam till årets ”Value Net Partners". Utmärkelsen är en bekräftelse på Jeeves starka ställning som affärssystemsleverantör på den svenska marknaden för små och mellanstora företag.

– Utmärkelsen från IBM visar att Jeeves har en stark ställning på den svenska marknaden för affärssystem. Vår affärsmodell innebär att vår produkt tas till marknaden via partners. Priset är ett bevis på vår modells effektivitet och att vårt nära samarbete med SYSteam är en framgång, säger Lars Dahlberg, försäljningschef Jeeves.

Den vinnande partnerkonstellationen Jeeves och SYSteam har enligt IBM:s vinstmotivering "över åren på ett mycket framgångsrikt sätt sålt ett antal lösningar baserat på IBM:s System x-teknologi. Detta sannerligen värdeskapande samarbete har under det senaste året genererat ett 15 tal nya kunder. Dessutom har ett teknologiskt samarbete etablerats för att möjliggöra flera IBM plattformar."

Under förra veckan genomfördes IBM Svenska AB:s partnerkonferens ”IBM Partner Summit”, årets viktigaste mötesplats i Sverige för IBM när det gäller att träffa sina affärspartners. Konferensen, som hölls för sjätte året i rad, hade temat ”Samarbete för tillväxt” och lockade nära 400 deltagare från olika partners. Precis som föregående år samlades IBMs ledning, affärsenheter och partneransvariga tillsammans med sina affärspartners i Tylösand, Halmstad, för att under tre dagar ta del av omkring 120 olika utbildningspass. Under onsdagskvällen genomfördes prisutdelningen, där IBM:s partners uppmärksammades för det gångna årets insatser.