Jeeves tar hand om detaljerna på Rudholm & Haak

Varje år levererar Rudholm & Haak tusentals knappar, dragkedjor och etiketter till modeföretag runtom i världen. För att knyta ihop sitt order- och produktutvecklingssystem väljer Rudholm & Haak att investera i Jeeves Design Management. Systemet kommer att förenkla arbetet för produktutvecklarna och korta ledtiderna för beställning och leverans.

Rudholm & Haak är en marknadsledande leverantör av accessoarer till textil- och konfektionsindustrin. Jeeves Design Management kommer att skapa en gemensam plattform för inköps- och produktionsbolag i Asien och Europa.

- Jeeves Design Management är ett viktigt steg i utvecklingen av vår verksamhet eftersom vi förenklar arbetet för våra produktutvecklare. Systemet gör att de får direkt tillgång till information om våra artiklar i alla våra lager i olika länder. På så sätt kommer vi att bli bättre och snabbare på att ta fram och leverera de produkter som kunderna vill ha, säger Jonas Haglund CFO för Rudholm & Haak.

Rudholm & Haak använder sedan många år tillbaka Jeeves affärssystem Garp. Jeeves Design Management och Garp är integrerade, vilket förenklar införande och drift. Implementeringen påbörjas i februari och systemet beräknas vara igång i april, 2012.

Rudholm & Haak är ett Boråsföretag som funnits i branschen sedan 50-talet och som idag har cirka 15 produktions- och tradingbolag i Asien och Europa. Bolaget omsätter 270 MSEK och har 120 anställda.

Jonas Haglund CFO Rudholm & Haak, 033-180 11 52
Jonas.Haglund@rudholm-hk.se

Ingela Cronholm-Edgren, Sales Manager Jeeves Design Management
Ingela.C-Edgren@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.