Jeeves utser Magnus Sjökvist till ny produktchef

Magnus Sjökvist tillträder den 10 mars som ny produktchef på Jeeves. Sjökvist kommer att ansvara för arbetet med att vidareutveckla Jeeves för mindre och mellanstora företag som söker ett flexibelt och uppgraderingsbart affärssystem med låg ägandekostnad. Sjökvist kommer att ingå i ledningsgruppen för Jeeves.

- Magnus Sjökvist är en mycket viktig rekrytering för Jeeves. Han har en enormt bred erfarenhet inom branschen och kommer att vara en nyckelspelare när det gäller att stödja vår europeiska expansion samt att ta Jeeves produktutveckling till nästa nivå, säger Bengt-Åke Älgevik, VD Jeeves.

Magnus Sjökvist kommer närmast från Lawson där han innehade flera ledande positioner under sammanlagt tolv år. Sjökvist ersätter Magnus Grönvik som kommer att gå till egen konsultverksamhet.

- Jeeves är en mycket spännande aktör på affärssystemmarknaden, med en extremt attraktiv och unik produkt. Jeeves är ett mycket mer marknadsorienterat företag än konkurrenterna. Detta i kombination med produktens unika flexibilitet och uppgraderingsbarhet gör att vi snabbare kan möta kundernas förändrade kravbild, säger Magnus Sjökvist.

- Jag ser verkligen fram emot att få driva produktutvecklingen för att göra Jeeves än mer attraktivt för mindre och mellanstora företag i Europa, säger Magnus Sjökvist.

För mer information, vänligen kontakta:

Bengt-Åke Älgevik, tel: 08 587 099 00
Magnus Sjökvist, tel: 08 587 099 00
www.jeeves.se

Fakta om Jeeves Information Systems

Europas snabbast växande leverantör av affärssystem (Gartner, augusti 2006), Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 70 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter.
Företagets huvudprodukter är Jeeves Universal och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 900 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholmsbörsen. www.jeeves.se