Kommuniké från årsstämma i Jeeves Information Systems AB (publ) den 26 maj 2009

Vid årsstämma i Jeeves Information Systems AB (publ) den 26 maj 2009 beslutades bland annat följande:

Utdelning Årstämman fastställde styrelsens förslag att lämna kontant utdelning till aktieägarna för det gångna verksamhetsåret om 1,50 kr per aktie. Avstämningsdag är den 29:e maj 2009. Styrelseval Vid årsstämman beslutades vidare att till ordinarie styrelseledamöter i Jeeves Information Systems AB (publ) omvälja Assar Bolin, Stig-Olof Simonsson, Ann Jönsson-Lindström och Anders Ingeström. Till styrelsens ordförande valdes Thomas Wernhoff, samtidigt som Olle Ödman avgår från sin styrelsepost. Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare Årsstämman beslutade om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i huvudsak innebärande att för ledande befattningshavare skall tillämpas marknadsmässiga löner. Bemyndigande till styrelsen att fatta beslut om nyemission Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att fatta beslut om nyemission av aktiekapitalet med högst 600 000 kronor genom en eller flera emissioner av sammanlagt högst 300 000 aktier med eller utan företrädesrätt för aktieägarna enligt följande huvudsakliga villkor. Bemyndigandet får endast användas i samband med företagets strategiska förvärv. Jeeves Information Systems AB (publ) För ytterligare information kontakta: VD Bengt-Åke Älgevik, +46 8 587 099 00 eller CFO Anna Salomon-Sörensen, +46 8 587 099 45