Lindahls Mejeriprodukter växer och väljer Jeeves affärssystem

Svenska Lindahls Mejeriprodukter har sett sin internationella försäljning av turkisk, grekisk och rysk yoghurt samt tzatziki och delikatessyoghurt öka rejält de senaste åren. Lindahls Mejeriprodukter behövde därför ett nytt affärssystem för att effektivisera sina sex bolag och förbättra logistikhanteringen. Valet föll på Jeeves Universal. Bakom affären står Jeeves partner EDB ErgoGroup SYSteam.

Affärssystemslösningen omfattar Lindahls Mejeriprodukters moderbolag och centrallager samt fyra säljbolag i Sverige, Norge, Finland och Lettland. Lindahls Mejeriprodukter ingår i Lindahls-gruppen som ägs av Skånemejerier.

– På senare tid har vi expanderat kraftigt internationellt och behövde därför ersätta det tidigare affärssystemet med ett som gjorde organisationen effektivare. Jeeves Universal var det bästa alternativet eftersom det också erbjuder ett helintegrerat logistiksystem och kan vidareutvecklas i takt med att vår organisation förändras, säger Jonas Hammar, marknadschef på Lindahls Mejeriprodukter.

Affären omfattar en koncernlicens av Jeeves Universal. Antalet användare uppgår till 25 stycken. Implementeringen påbörjades i januari och slutförs i april 2012.

Lindahls Mejeriprodukter omsätter cirka 350 miljoner kronor, har huvudkontor i Jönköping och 30 anställda i Sverige, Finland, Norge och Baltikum.

Jonas Hammar, marknadschef, Lindahls Mejeriprodukter
jonas.hammar@lindahlsab.se

Lars Dahlberg, Vice President Nordic Sales, Jeeves Information Systems
08 587 09 968
lars.dahlberg@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.