Medicinteknikföretaget Bactiguard väljer Jeeves affärssystem

Bactiguard har expanderat kraftigt de senaste åren och behövde ett affärssystem som framöver kunde växa sömlöst med bolaget. Valet föll på Jeeves Universal. Bakom affären står Jeeves partner SYSteam.

Affären är en helhetslösning och omfattar bland annat ekonomi, order, produktion, lager och leverans. Totalt berörs 30 användare.

– I takt med att vår tillväxt tagit fart både i Sverige och internationellt har vi sett att vi behöver ett affärssystem som kan växa sömlöst med koncernen både på central och lokal nivå. Det kan vi göra med Jeeves Universal som dessutom enkelt kan anpassas till framtida verksamhetsförändringar, säger Ewa Ställdal, vice vd, Bactiguard.

Bactiguard erbjuder lösningar, produkter och system som förebygger vårdrelaterade infektioner. I produktportföljen finns medicinska produkter, bland annat katetrar med ett ytskikt som hindrar bakterier att få fäste vilket reducerar infektionsrisken kraftigt. Bolaget finns idag på drygt 20 geografiska marknader och omsätter cirka 127 miljoner kronor (2009).

Ewa Ställdal, vice vd, Bactiguard
ewa.stalldal@bactiguard.se

Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se