Montal vill växa med Jeeves affärssystem

Montal, som levererar och monterar produkter av aluminium, bland annat balkongräcken och inglasningar, har valt Jeeves Selected som sitt nya affärssystem. Bakom beslutet ligger en strategi om att affärssystemet enkelt ska kunna anpassas efter verksamheten i takt med att bolaget växer.

Affären är en helhetslösning och omfattar stöd för företagets samtliga processer. Montal räknar med att Jeeves kommer att vara en viktig del i företagets planerade expansion.

-       Med Jeeves Selected får vi ett öppet och lättarbetat affärssystem som kan växa med oss, säger Solvej Magnusson, ekonomi/inköp, Montal.

Montal har drygt 40 års erfarenhet av tillverkning av aluminiumprodukter. Under åren har produkterna kontinuerligt utvecklats och omfattar idag kundanpassade produkter för många användningsområden och miljöer, såväl inom- som utomhus. Montal omsätter cirka 31 miljoner kronor (2009) och har 26 anställda.

Jeeves partner Daladatorer har stått för införsäljning och implementation.

För mer information, kontakta:

Håkan Magnusson, försäljningsansvarig Jeeves Selected
hakan.magnusson@jeeves.se