Nederländska modeföretaget L.ten Cate väljer Jeeves

L.ten Cate designar och säljer bad- och underkläder under varumärken som WOW, Ten Cate och Tweka. Modeföretaget har valt branschlösningen Jeeves For Fashion för att optimera sin designprocess och förstärka sina arbetsprocesser. Bakom affären står Jeeves nederländska partner, JIS Nederland.

L.Ten Cate har under årtionden varit en stor aktör i den nederländska modebranschen.

– För oss är det viktigt att kunna hantera många olika detaljer, färger, storlekar och tyger på ett smidigt och effektivt sätt. Vårt gamla affärssystem från Movex var delvis föråldrat och vi behövde därför en ny och modern affärssystemslösning som gav oss ordning och reda och kunde anpassa sig efter oss när vi växer. Jeeves For Fashion är utvecklad för modebranschen och passar oss perfekt eftersom lösningen är flexibel, användarvänlig och uppfyller alla våra behov, säger Renze de Graaf, ICT Manager på L.Ten Cate.

Jeeves For Fashion omfattar licenser av affärssystemet Jeeves ERP Fashion och PDM-systemet Jeeves Design Management. Branschlösningen gör att L.Ten Cate får ett totalstöd för hela verksamheten och som omfattar bland annat produktion, logistik, ekonomi och försäljning.

Jeeves Design Management är ett PDM (Product Data Management)-system som stödjer hela designprocessen, från skissarbetet till provkollektion och försäljning. Systemet är sammankopplat med affärssystemet Jeeves ERP, men även med externa mjukvaruprogram som Adobe Photoshop och Adobe Illustrator samt olika CAD-program.

Ingela Cronholm-Edgren, Sales Manager Jeeves Design Management
033- 444 129
Ingela.C-Edgren@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information, se www.jeeves.se.