Norrländska tillverkningsföretag väljer Jeeves affärssystem

Duroc Rail, Duroc Special Steel och Denson Logistics behövde affärssystem som kunde anpassas efter deras avancerade produktionsprocesser och var lätt att växa i. Samtliga valde Jeeves Selected. Bakom affärerna står Jeeves partner ITCompaniet.

– Det här är ett genombrott för Jeeves Selected i Norrlandsregionen. Tillverknings-företag behöver affärssystem som kan anpassas efter verksamheten, har hög funktionalitet och är lätta att växa i. Produktionsprocessen behöver rulla på smidigt vilket ställer krav på att systemet tillåter förändringar över tid. Jeeves Selected uppfyller detta vilket gör det till ett tryggt val, säger Peter Cederlund, vd på ITCompaniet.

Samtliga affärer är helhetslösningar och omfattar bland annat ekonomi, logistik och produktion. Affärerna omfattar 22 användare på Duroc Rail, 16 på Duroc Special Steel och sju stycken på Denson Logistics.

Peter Cederlund, vd, ITCompaniet
peter.cederlund@itcompaniet.se

Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se

Kort om företagen:

Duroc Rail levererar underhåll av järnvägshjul till svenska järnvägsoperatörer. Bland kunderna finns SweMaint AB och Malmtrafik i Kiruna AB. Duroc Rail har 29 anställda och en omsättning om cirka 70 miljoner kronor.

Duroc Special Steel tillverkar och marknadsför högkolhaltigt stål och olika specialstål, däribland borstål, ytavkolat och svartoxiderat stål. Bolaget har 16 anställda och en omsättning om cirka 20 miljoner kronor.

Denson Logistics är verksamt inom tre områden: tredjepartslogistik, emballage-tillverkning och träbearbetning. Bland kunderna finns bland annat Volvo Lastvagnar och IKEA. Denson Logistics har 18 anställda och omsätter cirka 40 miljoner kronor.