Norrmännen fortsätter köpa Jeeves affärssystem

Det går bra för Jeeves etablering på den norska marknaden. Under de senaste åtta månaderna har affärssystemsleverantören tagit hem nio av de totalt elva upphandlingar som bolaget deltagit i.

Sedan 2008, i och med förvärvet av LogIT Gruppen, har Jeeves satsat på den norska marknaden för SME-företag. Satsningen har varit lyckad och ett flertal nya kunder har tillkommit. Under de senaste åtta månaderna har ytterligare nio norska SME-företag valt Jeeves affärssystem i syfte att få en affärssystemslösning som är flexibel, effektiv och stödjer deras, i många fall, komplicerade processer.

– De flesta affärer vi varit inne på i Norge har vi också tagit hem, vilket känns jätteroligt, säger Bengt-Åke Älgevik, vd, Jeeves. Den största kunden i Norge i fjol var Motek med 250 användare.

För mer information, kontakta:

VD Bengt-Åke Älgevik, bengt.algevik@jeeves.se, +46 8 587 099 00