Norska Bandak Group väljer Jeeves affärssystem

Norska industrikoncernen Bandak Group AS är mitt uppe i en utvecklingsprocess där planen är att köpa upp fler produktions- och verkstadsbolag. Strategin är att Jeeves Universal ska vara koncernens plattform för fortsatt affärsutveckling. Affären omfattar initialt 130 användare och har genomförts av Jeeves partner Logit.

Återigen tar Jeeves en viktig affär i Norge. Förklaringen är att fler och fler företag attraheras av ett affärssystem som har möjlighet att stötta ständig utveckling och kontinuerliga förbättringar.

-       Jeeves Universal kommer att vara en central del i vår utvecklings- och tillväxtprocess. Nu har vi en framtidssäkrad plattform att bygga vår nya koncern på, säger Bjarne Moursund, koncernchef på Bandak Group.

Bandak Group utvecklar, tillverkar och levererar avancerade produkter och tekniska lösningar för världsledande teknikföretag inom subsea, offshore, försvar och flygindustrin. Koncernen omsätter cirka 340 miljoner norska kronor (2009) och har 250 anställda.

Bjarne Moursund, koncernchef Bandak Group
bjarne.moursund@bandakgroup.com