Norska Byggma Group väljer Jeeves

Bygghandelskoncernen Byggma Group valde Jeeves bygghandelslösning eftersom de behövde en modern och branschanpassad lösning för flera av sina produktions- och återförsäljarbolag. Det ska i sin tur bidra till att verksamheten blir effektivare och att logistikflödet snabbas upp från order till kund. Bakom affären står Jeeves partner ITCompaniet.

Byggma Group levererar byggprodukter till återförsäljare och konsumenter i Norge, Sverige, Finland, England, Frankrike och Holland. Affären omfattar fem av Byggma Groups norska bolag, Huntonit, Fibo-Trespo, Uldal Birkeland och Uldal Varhaug med en option på alla bolag inom Byggma Group.

– Det här blir precis som vi vill ha det, affärssystemet anpassar sig efter oss och inte tvärtom. Jeeves bygghandelslösning gör bland annat att vi kan snabba upp ledtiderna från order till leverans och skapa gemensamma rutiner som kommer effektivisera hela koncernen. Dessutom kan vi vidareutveckla lösningen om kundernas behov, eller våra egna, förändras, säger Roy Kenneth Grundetjern, CIO på Byggma Group.

– Som bygghandelskedja är det viktigt med en omfattande och bra prishantering och ett effektivt produktionsflöde vilket Jeeves bygghandelslösning också ger. ITCompaniet har god kompetens om Jeeves lösning och kommer med sin erfarenhet bidra till att Byggma Group får ta del av en riktigt bra lösning, säger Johan Krantz, försäljningschef Jeeves Universal.

Affären består av en koncernlicens av Jeeves Universal och omfattar bland annat ekonomi, logistik, beslutsstöd och mobila lösningar för produktion, lager och order. Byggma Group ASA är en av Nordens ledande leverantörer av byggvaror och omsätter cirka 1800 miljoner NOK. Koncernen har drygt 800 anställda i 10 bolag och huvudkontor i Vennesla, Norge.

Roy Kenneth Grundetjern, CIO, Byggma Group
roy.kenneth.grundetjern@byggma.no

Johan Krantz, försäljningschef Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.

Citat

Roy Kenneth Grundetjern, CIO på Byggma Group