Norska Hytorc väljer Jeeves affärsystem

Hytorc är distributör och tillverkare av hydrauliska momentdragnings- och skruvsträckningsverktyg. Kunderna finns bland annat inom oljeindustrin, den petrokemiska industrin och vindkraftsindustrin. Hytorc har valt Jeeves affärssystemslösning i syfte att få ett samlat grepp om sin verksamhet. Bakom affären står Jeeves partner Merit Consulting.

Affären består av en koncernlicens av Jeeves Universal och omfattar bland annat inköp, logistik, lager, försäljning och ekonomi samt produkthantering, service, uthyrning och stöd för utbildningsverksamhet. Branschfunktionaliteten för service och uthyrning är särskilt utvecklad för offshoreindustrin av Merit Consulting via Jeeves Apps Teknologi

– Eftersom Hytorc inte bara distribuerar och tillverkar verktyg utan även står för produktutveckling, service, uthyrning och personalutbildning behövde vi en affärssystemslösning som kunde ta ett helhetsgrepp. Merits branschlösning för offshoreindustrin täcker våra behov och kan dessutom vidareutvecklas i takt med att Hytorc förändras och växer, säger Christer Djuve som är vice VD på Hytroc.

Tidigare har Hytorc arbetat med flera system och manuella rutiner och tidsbesparingarna beräknas därför bli stora när affärssystemslösningen implementerats i november 2012. Den nya lösningen ger också bättre kontroll av arbetsprocesserna inom kalibrering och uthyrning av utrustning.

– Merit Consulting har stor erfarenhet av att arbeta med bolag inom offshoreindustrin och har därför kunnat ta fram en branschlösning som täcker deras samtliga behov. Med Jeeves som affärssystem kan Hytorc vara säkra på att de har en användarvänlig, modern och flexibel lösning som effektiviserar verksamheten, säger Johan Krantz, försäljningschef Jeeves Universal.

Hytorc omsätter 130 miljoner NOK och har 25 anställda i Norge, Sverige och Danmark.

Christer Djuve, vice VD, Hytorc Norge AS
christer@hytorc.no

Johan Krantz, försäljningschef Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se.

Vi behövde en affärssystemslösning som kunde ta ett helhetsgrepp.
Christer Djuve