Norska modeundret Riccovero väljer Jeeves

Klädmärket Riccovero har gjort succé på hemmaplan och växt kraftigt under de senaste åren. Det ställer nya krav på affärssystemet. För att stödja sin tillväxt har Riccovero valt branschlösningen ”Jeeves for Fashion” som är utvecklad för textil- och konfektionsföretag. Bakom affären står Jeeves partner Merit Consulting AS.

- När vi började leta efter en ny affärssystemslösning var det viktigt för oss att den var flexibel och användarvänlig, men också att den tillät ett kontinuerligt förändringsarbete eftersom Riccovero fortfarande växer. Med Jeeves for Fashion får vi marknadens vassaste branschlösning, och ett stöd som underlättar både vår och våra kunders vardag, säger Sverre-Magne Haugen, COO på Riccovero, och fortsätter:

- Merit Consulting är en av Nordeuropas ledande aktörer när det gäller implementeringar av affärssystem och har god branschkunskap. Det gör att vi, tillsammans med konsulter från Merit Consulting, kan vidareutveckla vår verksamhet.

Riccovero omsätter drygt 90 miljoner NOK och har 27 anställda samt åtta koncept-butiker runtom i Norge. Märket grundades 1936 av skräddaren Einar Kvamme, och fick sitt nuvarande namn när Finn Einar Kvamme tog över företaget 1986. Idag är det ett prisbelönat livsstilsvarumärke. Affären med Jeeves innebär att Riccovero får ett totalstöd för hela sin verksamhet, bland annat omfattas företagets produktion, logistik, ekonomi och butiksdatasystem. Antalet användare uppgår till 25 stycken.

Sverre-Magne Haugen, COO, Riccovero
sverremagne@riccovero.no