Ny dashboard i Garp för bättre överblick och effektivitet

I oktober lanserar Jeeves en dashboard till affärssystemet Garp som ger användarna en bättre överblick över sina arbetsuppgifter och förenklar navigationen i affärssystemet. Dashboarden är utvecklad i ett samarbetsprojekt mellan Jeeves och Garppartner.

En dashboard kan liknas vid ett affärssystems instrumentbräda och ger en överblick av utvalda delar av funktioner och arbetsprocesser.

– Vårt mål har varit att skapa en dashboard som gör att användaren enklare kan navigera i affärssystemet och få en bättre struktur över sina arbetsuppgifter, men också dela information och internmeddelanden med varandra på ett nytt, smidigare sätt, säger Håkan Magnusson, försäljningsansvarig för Garp.

Det senaste halvårets utvecklingsarbete har resulterat i en dashboard som kan skräddarsys av varje bolag, ända ner på individnivå.

– Garps dashboard innebär att till exempel en säljare snabbt och enkelt kan se relaterade nyckeltal, de senaste kundorderna, vilka utleveranser som ska göras under veckan, vilka fakturor som behöver betalas eller eventuella reklamationer som har inkommit. Dashboarden kommer att effektivisera våra kunders arbete ytterligare, säger Håkan Magnusson.

Sedan Garp lanserades 1984 har affärssystemet varit ett populärt val bland handels- och tillverkningsföretag. Idag används Garp av över 2 000 små och medelstora företag inom flera olika branscher, däribland textil- och konfektion. Garp utvecklas, supporteras och marknadsförs av Jeeves Information Systems.

Håkan Magnusson, försäljningsansvarig Garp
hakan.magnusson@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information, se www.jeeves.se.