PISA byter namn till Jeeves Design Management

I och med förvärvet av PDM-systemet PISA stärkte affärssystemsutvecklaren Jeeves sitt erbjudande mot textil- och konfektionsföretag. Som en del av konceptet ”Jeeves for Fashion” byter PISA nu namn till Jeeves Design Management.

Jeeves Design Management används idag av ett tjugotal konfektions- och designföretag, däribland Nudie Jeans och Eton Fashion. Ingela Cronholm-Edgren är Sales Manager på Jeeves for Fashion.

– PDM-systemet är en viktig pusselbit för att lyckas i branschen eftersom det skapar ordning och reda i företaget. Jeeves Design Management gör det enkelt att hålla koll på allt från hela kollektioner till plaggskisser, materialstruktur och måttlistor. Nu är det dessutom fullt integrerat med Jeeves affärssystem vilket ökar effektiviteten ytterligare.

I konceptet Jeeves for Fashion ingår förutom Jeeves Design Management även Jeeves affärssystem med varianthantering och Jeeves Design Box som består av designapplikationer och kringtjänster.

Magnus Sjökvist, produktchef, Jeeves
magnus.sjokvist@jeeves.se

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se